Ogłoszenie


  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

#1 2016-01-20 13:45:05

 Katsuro

Administrator

5259823
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2009-09-05
Posty: 3716
Multikonta: Mamoru [NPC]
WWW

[Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

     Przejdę od razu do rzeczy. Planuję w ferie wprowadzić bardzo dużą aktualizację na NCW, być może największą w historii (taki jest plan). Oczywiście mógłbym tę informację zachować dla siebie i robić to co uważam za słuszne, ale... chyba nigdy tak nie robię i tym razem też się t nie wydarzy. Tutaj pojawia się BARDZO WAŻNE zadanie dla Was.
     Usiądźcie przez chwilę w skupieniu i zastanówcie się co koniecznie trzeba zmienić lub poprawić na forum. Bardzo ważne jest, żeby przyłożył się do tego każdy gracz, któremu zależy na poprawie jakości gry. Mam tutaj na myśli dosłownie wszystko, od aktualizacji zdolności, poprzez zmiany w mechanice, a na nowych elementach kończąc.
     Ten temat posłuży mi jako lista, także jeśli wspominaliście mi o czymś na PW - przypomnijcie tutaj, to samo tyczy się recepcji, którą tak czy siak będę przeglądał, jednak bardzo mi to pomoże. Pamiętajcie, chodzi i każdy, nawet najmniejszy szczegół!
     Tego typu temat powstaje prawie zawsze przy większej aktualizacji. Niestety nigdy nie cieszy się wielką popularnością. Doświadczenie podpowiada, że wolicie potem narzekać po fakcie, niestety. Dlatego też, w ramach podniesienia rangi tej sprawy, postanowiłem zachęcić Was do wysilenia się. Dlatego też za najlepsze posty będę rozdawał nagrody. Nie ma żadnego ograniczenia, każdy może coś dostać. Wyniki pojawią się wraz z wprowadzeniem Wielkiej Zimowej Aktualizacji!


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#2 2016-01-20 14:22:48

 Koharō

Wyrzutek http://i.imgur.com/MLOoQeQ.png

4934989
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-12-23
Posty: 543
Klan/Organizacja: Hyuuga
KG/Umiejętność: Kisame (lvl2)
Ranga: Członek klanu
Płeć: mężczyzna
Wiek: 25

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

1. Uregulowanie i zbalansowanie technik.
2. Zmiana portalu z obrazkami na cokolwiek poza imageshack.
3. Odciążenie serwera (?).

Poza tym wszystko mi pasuje, albo jeszcze za krótko tu jestem i nie wiem, że mi nie pasuje


ps. z pkt2 mogę pomóc w razie czego, wiem, ze to żmudna robota.

Ostatnio edytowany przez Koharō (2016-01-20 14:27:55)


http://s16.postimg.org/z6h9hurx1/tumblr_ojwqysls8g1visbsjo1_1280.png


Karta Postaci || Voice                 
       Theme    ||    Battle Theme

Offline

 

#3 2016-01-20 14:47:14

 Yocharu

Klan Uchiha http://i.imgur.com/p2qZr4s.pnghttp://i.imgur.com/bRrcMpK.png

50499111
Skąd: Hidari
Zarejestrowany: 2014-04-03
Posty: 933
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Lider/ Weteran
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 26

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany


       1.Nawiązując do posta Koharo to zgadzam się z nim w kwestii hosta zdjęć gdyż imageshack lubi przedawniać obrazki i można by powoli przerzucać się na imgur, chodź wymagać to będzie sporo roboty. Będę mógł w tym pomóc i zająć się ewentualnym przygotowaniem obrazków pod jutsu gdzie wygasły.
       2. Odliczanie czasu na NCW. Co do tego był ostatnio pomysł aby przykładowo wykonanie 20 sesji na forum oznaczało minięcie fabularnego roku by nie dochodziło to zdarzeń typu Eventu, który trwał pól roku, dla niektórych trochę dłużej gdzie wszystko odbywało się teoretycznie kilka dni a postacią przybyło po 2/3 lata.
       3. Byłbym nieco skory do podniesienia statystyk niektórych technik z racji iż gracze urośli w siłę i czasem potężne techniki wyglądają dosyć banalnie gdzie za przykład mam chociażby Susanoo, które ponoć powinno być jedną z najpotężniejszych technik obronnych a na pierwszym poziomie ma 250 wytrzymałości a na drugim bodajże 300 gdzie w technikach raitonu technika rangi C posiada tej obrony 450.
       4. Według mnie jest również mały błąd odnośnie żywiołów. Wszystkie techniki żywiołów mają wpisaną jakąś wartość obrony, ataku itp itd. By używać powiedzmy raitona, trzeba mieć ten żywioł przez co mnoży się go przez 50% i to samo tyczy się przypadku drugiego żywiołu przykładowo katona który też mnoży się jego siłę ninjutsu przez 50%. Wartości opisane w technikach wyglądają tak jakby ukazywały jaki przeciętny ninja bez danego żywiołu, mógłby osiągnąć rezultat ale przecież bez danego żywiołu tej techniki nie da się w ogóle nauczyć. Więc albo należy nieco znerfić system bonusu żywiołowego albo zezwolić każdemu na naukę technik innego żywiołu niż posiadane ale np. obniżając statystyki jutsu o chociażby 10/20%. Wtedy te podstawowe wartości opisane w jutsu miały by jakiś sens bytu by z nich obliczać bonus lub minus bo równie dobrze w obecnej chwili można napisać w opisach technik wartość już bonusową dla posiadacza żywiołu.


Jeżeli coś jeszcze wpadnie mi do głowy i coś wynajdę to dam znać. Jbc mogę wspomóc w wolnej chwili.

Offline

 

#4 2016-01-20 15:03:35

 Koharō

Wyrzutek http://i.imgur.com/MLOoQeQ.png

4934989
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-12-23
Posty: 543
Klan/Organizacja: Hyuuga
KG/Umiejętność: Kisame (lvl2)
Ranga: Członek klanu
Płeć: mężczyzna
Wiek: 25

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Yocharu napisał:


       1.Nawiązując do posta Koharo to zgadzam się z nim w kwestii hosta zdjęć gdyż imageshack lubi przedawniać obrazki i można by powoli przerzucać się na imgur, chodź wymagać to będzie sporo roboty. Będę mógł w tym pomóc i zająć się ewentualnym przygotowaniem obrazków pod jutsu gdzie wygasły.

Z tego co wiem, to mają nową, syjonistyczną politykę i jak im nie zapłacisz, nie możesz wstawiać obrazków poza imageshack. :O


Odnośnie tych żywiołów przypomniało mi się jeszcze coś.
Naprawić Suiton!
Jak to jest, że Suiton przegrywa z dwoma żywiołami, remisuje z dwoma, a wygrywa z jednym? Smutek, gorycz i zdrada.


http://s16.postimg.org/z6h9hurx1/tumblr_ojwqysls8g1visbsjo1_1280.png


Karta Postaci || Voice                 
       Theme    ||    Battle Theme

Offline

 

#5 2016-01-20 15:13:08

Yozora

Klan Uchiha

15871022
Zarejestrowany: 2016-01-10
Posty: 121
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Gunsō
Płeć: Dziewczyna
Wiek: 18

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

A dałoby radę jakoś pogrupować techniki? Tak, żeby nie trzeba było przewalać 5 stron kiedy poszukujesz Jutsu elementu ognia np? Jakieś dodatkowe subforum w Ninjutsu, do których powrzucałoby się techniki elementarne? Znaczy dla każdego elementu jedno subforum?

Ja pytam tak orientacyjnie, bo nie znam się za bardzo. Ale byłoby to bardzo pomocne w szukaniu. No i byłoby przejrzyściej.

//// Wystarczyło przejrzeć co znajduje się w menu ^^ Spis jutsu cz1 oraz Spis jutsu cz2
Katsuro

Ostatnio edytowany przez Katsuro (2016-01-20 15:19:56)

Offline

 

#6 2016-01-20 15:17:37

 Koharō

Wyrzutek http://i.imgur.com/MLOoQeQ.png

4934989
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-12-23
Posty: 543
Klan/Organizacja: Hyuuga
KG/Umiejętność: Kisame (lvl2)
Ranga: Członek klanu
Płeć: mężczyzna
Wiek: 25

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Yozora napisał:

A dałoby radę jakoś pogrupować techniki? Tak, żeby nie trzeba było przewalać 5 stron kiedy poszukujesz Jutsu elementu ognia np? Jakieś dodatkowe subforum w Ninjutsu, do których powrzucałoby się techniki elementarne? Znaczy dla każdego elementu jedno subforum?

Ja pytam tak orientacyjnie, bo nie znam się za bardzo. Ale byłoby to bardzo pomocne w szukaniu. No i byłoby przejrzyściej.

Polecam panel górny forum
Wiem, ja też go nie zauważyłem na początku :P

O.
4. Wyeksponować panel górny!!


http://s16.postimg.org/z6h9hurx1/tumblr_ojwqysls8g1visbsjo1_1280.png


Karta Postaci || Voice                 
       Theme    ||    Battle Theme

Offline

 

#7 2016-01-20 15:18:42

 Yocharu

Klan Uchiha http://i.imgur.com/p2qZr4s.pnghttp://i.imgur.com/bRrcMpK.png

50499111
Skąd: Hidari
Zarejestrowany: 2014-04-03
Posty: 933
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Lider/ Weteran
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 26

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Yozoru u góry masz panel i jest tam "Przydatne linki" potem chodzisz raz jezcze w "przydatne linki" i masz spisy jutsu podzielone na żywioły i KG. Ale fakt faktem przydałoby sie zaaktualizować te listę.

Offline

 

#8 2016-01-20 17:22:06

Ayamaru

Klan Kiyoshi

46933457
Zarejestrowany: 2013-03-29
Posty: 635
Klan/Organizacja: Kiyoshi
KG/Umiejętność: Shōton
Ranga: Elita
Wiek: 30

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

    Podpinam się pod wątek z bonusami do drugiego i trzeciego żywiołu. Moim zdaniem tego bonusu powinno w ogóle nie być, wystarczy na pierwszy opanowany żywioł. Jeśli ktoś idzie w ninjutsu, to prędzej czy później i tak dojdzie do takiego poziomu, że spokojnie będzie strzelać eSkami z każdego znanego mu żywiołu.

    Drugą sprawą, na którą chciałbym zwrócić uwagę są summony. Wiem, że w zeszłym roku była jakaś aktualizacja, ale imho statystyki niektórych są wprost śmieszne. Biorąc pod uwagę Małpę, która jest jedynym możliwym do przywołania w ramach tego paktu summonem, ma tylko 150 siły, którą gracz ma średnio po 2 miesiącach grania. Rozumiem, że summony mają być tylko pomocą, ale teraz jest taka meta, że wszyscy pakują w statystyki, więc i one powinny być summonom nieco podniesione.
    Z mojej strony mam dwie propozycje w tym zakresie: może summon powinien jakoś levelować razem z graczem, jeżeli by odbywali wspólne sesje? Ewentualnie dać możliwość trenowania swojego summona ninja, które specjalizują się w SummonJutsu. Może więcej osób skłoniłoby się ku tej specjalizacji, bo chyba na ten moment nie ma takiego gracza na forum.
    Jak już jesteśmy przy Summonach, to jest jeszcze sprawa techniki odwrotnego przywołania. W opisie tego jutsu dla summona jest zawarta inforamcja, że przynajmniej jeden z summonów dysponuje takim jutsu. Tymczasem czytając opisy różnych paktów, w niektórych nie ma informacji, czy którekolwiek ze stworzeń takie jutsu posiada. Przydałoby się zatem dodać przynajmniej jednemu osobnikowi paktu takie jutsu.

    Trzecią sprawą jest aktualizacja technik, które nie mają przeliczników, ale rozumiem, że to raczej nie sprawa do admina, lecz do graczy, którzy mogą dać propozycje w odpowiednim dziale na forum. Sam planuję opracować kilka aktualek, ale to dopiero po sesji.

    Czwartą rzeczą, na którą chciałem zwrócić uwagę, jest tworzenie własnych jutsu / umiejętności. Jest tam taki zapis, że, aby opracować jutsu / umiejętność związaną z KG / umką specjalną, trzeba osiągnąć jej maksymalny poziom. Nie wiem, jak wygląda to u innych, ale biorąc pod uwagę widoczną dla wszystkich umiejętność Raiton no Yori, jest to możliwe dopiero, gdy postać osiągnie 1.100 PW, ponieważ takie są wymagania na ostatni poziom umki.
    Moim zdaniem tworzenie umiejętności związanej z KG powinno być możliwe dużo wcześniej, niekoniecznie mówię tutaj o jakiś wykoksanych technikach rangi S, tylko żeby nawet nowi gracze mogli coś pokombinować i pewnie zaskoczyć nawet doświadczonych graczy.
    Podobnie rzecz ma się w przypadku tworzenia jutsu rangi S, które jest możliwe dopiero po osiągnięciu 1.000 PW. Sądzę, że próg powinien zostać w tym wypadku obniżony, nie jakoś znacznie, ale np. do 800 PW. Obecny próg pogłębia tylko przepaść pomiędzy postaciami "mistrzami" oraz innymi, co bardzo dobrze widać na eventach, kiedy spotykają się wszyscy razem.

    Wyrażałem również swoje zdanie w sprawie obliczania czasu i popieram pomysł Akemiego, który uzależnia upływ czasu od wykonanych sesji.

    Na razie z mojej strony tyle, jak sobie o czymś przypomnę, albo wpadnę na coś nowego, to dopiszę.

    Ok, kolejna rzecz mi się przypomniała. Wypadałoby zaktualizować przedziały liczenia różnic pomiędzy statystykami, bo obecnie chyba nie ma takiego przypadku, gdzie różnica ta zawierałaby się w przedziale 1-20. Chodzi mi o to, żeby trochę rozciągnąć te przedziały.

    Kiedyś myślałem też o biernym przyroście woli. Wszyscy wiemy, jaka jest obecnie najbardziej op ścieżka i jest nią GenJutsu. Jeżeli gracz jest w stanie rzucić GenJutsu rangi A, to (zakładając, że rozwija jednakowo kontrolę chakry, co umysł) ma przynajmniej 175 umysłu. Tym samym stojący na przeciw niego inny gracz potrzebuje mieć wówczas przynajmniej 225 umysłu, żeby mieć jakiekolwiek szanse na przeżycie! Jak dla mnie stosunek ten jest po prostu przegięty i trzeba coś z tym zrobić.
    Nie chodzi mi tutaj, żeby zniechęcić ludzi do dodawania punktów w wolę, lecz by zwiększyć ich szanse oparcia się GenJutsu. Oprócz punktów wydanych na tę statystykę wola powinna być zwiększana również biernie np. w stosunku "ilość PW gracza" / 10. Wtedy osoba posiadająca 300 PW, dostałaby biernie chociażby te 30 punktów więcej do woli, co jest znaczącą różnicą, biorąc pod uwagę to, że i tak musi mieć jej więcej niż osoba specjalizująca się w genjutsu.
    Ewentualnie można by odwrócić te zależności, że umysł musi mieć przewagę nad wolą przeciwnika, choć teraz nie wiem, na jakiej zasadzie miałoby to działać.
    Mówiąc jednak o biernym przyroście umysłu, można pod to podpiąć również wytrzymałość. Chyba wszyscy widzieli, jak Akemi podczas eventu poszczycił się siłą na poziomie 1088. Jest to równoznaczne z nieuchronną śmiercią postaci. Rozumiem, że Akemi jest naszym forumowym koksem, ale wątpię, że on przeżyłby taki cios. Akemi, serdecznie pozdrawiam ;)
    Moim zdaniem jest to coś, nad czym można się chociaż zastanowić.

    Jeszcze gdzie nie gdzie pojawiają się odesłania na support, jak się natknę, to Ci podeślę na gg.

    W spisie przedmiotów dodałbym przy każdym listę sklepów, gdzie dany przedmiot jest dostępny. Wydaje mi się, że kilka z nich jest niedostępna w żadnym z nich, np. zapalniczka, którą moja postać jako entuzjasta papieroska powinna posiadać. Niestety poszukiwania któregoś z przedmiotów kończą się obecnie na przeklikiwaniu wszystkich sklepów i przeglądaniu listy towarów. Wiem, że fabularnie nasze postaci nie mogą wiedzieć, co zastaną w sklepie, ale jednak ułatwiłoby to życie graczom.

    Wiem, że byłoby to bardzo trudne do wprowadzenia, ale proponuję wprowadzenie jakiegoś limitu na techniki. W M&A Kage Bunshiny znało dosłownie kilka osób, a reszta radziła sobie w inny sposób. Teraz wszyscy biegają po świecie, używając tych samych technik. Moim zdaniem warto byłoby zrobić coś na zasadzie, że wewnątrz danego klanu są osoby, które mogą nauczyć klanowiczów określonych jutsu, albo w klanowych bibliotekach znajdują się zwoje z danym typem jutsu. Pozostałe jutsu można byłoby poznać po udaniu się do danego klanu lub po zobaczeniu danego jutsu w praktyca (np. podczas eventu) postać mogłaby próbować je odtworzyć.
    Rozumiem, że na wprowadzenie tego pomysłu w życie jest już dość późno, bo godziłoby to w nowych graczy, ale byłoby to bardziej realistyczne i urozmaiciłoby rozgrywkę.

    Popieram pomysł Shina z podróżami i portami.

    Zaginieni. Wypadałoby uaktualnić listę zaginionych, ponieważ niektóre z aktywnych kont nie były używane od ponad roku.

    Wracając jeszcze do summonów, wydaje mi się to trochę nie fair, że nałożony jest limit odnalezienia tylko jednego dodatkowego summona wewnątrz paktu. Wybierając pakt z jednym stworzeniem, nawet po wybraniu specki summonjutsu docelowo będziemy mogli współpracować tylko z dwoma. Jak to się ma do sytuacji, w której można złożyć propozycję paktu z 3 lub nawet 4 summonami i korzystać z ich pomocy, nie mając nawet odpowiedniej specjalizacji (nie tracimy PU na dodatkową speckę ani na odkrywanie summona)? Moim zdaniem powinna być możliwość odkrycia więcej niż jednego summona (oczywiście w ramach jakichś limitów, przykładowo 5 to max), ale na przykład zwiększyć koszt PU odkrycia każdego kolejnego.

Ostatnio edytowany przez Ayamaru (2016-02-06 11:43:59)

Offline

 

#9 2016-01-20 17:40:50

 Kami

Nikushimi http://i.imgur.com/FXUvzUA.png

35457109
Skąd: Warszawa - Otwock
Zarejestrowany: 2012-02-05
Posty: 875
Klan/Organizacja: Nikushimi
Ranga: Przywódca Nikushimi
Płeć: Kobieta
WWW

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

1. Rozpocznij od kopnięcia Masaru. Nie wiem, czy nie ma czasu, czy może ma jakieś problemy, ale jego brak się odczuwa. Jeżeli to tylko zwykłe lenistwo, to weź go pogoń.
2. Kiedyś znalazłem literówkę, ale nigdy mi się nie chciało o niej napisać. To teraz napiszę. Wyczuwanie chakry, poziom drugi, przedostatni wyraz.
3. Szybkość techniki na poziomie D - 18. Nie no, rozumiem, że muszą być jakieś ograniczenia co do siły i szybkości w zależności od rangi, ale niektóre jutsu robią się za śmieszne. Trzeba to jakoś postawić w równowadze, bo na dobrą sprawę nie opłaca się w ogóle trenować technik poniżej rangi S, no i czasem poniżej rangi A.
4. Jeżeli chodzi o czas, o którym wspominali gracze wcześniej, to jak dla mnie powinien zostać taki system, jaki jest.
5. Jeżeli chodzi o umiejętności własne, o których pisał Ayamaru, to uważam, że ta mechanika także powinna zostać zachowana. 1000 PW to liczba dość duża, lecz po niej otrzymuje się tytuł mistrza. Mistrz może tworzyć własne techniki o bardzo silnych właściwościach. Niektóre s-ki mają może w wymaganiach 800PW, ale jak dla mnie 1000 to okrągła i bardzo pasująca liczba. Jak ktoś chce inną technikę, niech zmniejszy jej właściwości i zrobi rangi A. Dopiero po osiągnięciu mistrza niech ją udoskonali i zrobi kolejną.
6. Dawno mówiłem o poprawie spisu, ale wiem, że Katsuro już taki robi, więc nie będę, aż tak o nim wspominał i od razu odpowiem tym wyżej, że będzie nowy, łatwiejszy i bardziej przejrzysty.
7. Nie da się ukryć wszelkich umiejętności, jutsu i tego typu rzeczy, które nadal potrzebują wskaźników. Wiem, ktoś już o tym pisał, ale ja piszę tylko dlatego, żeby powiedzieć, że zaklepuję wszystkie techniki kekkei-genkai, zresztą, która większość już skończyłem i dużo zacząłem. Trwają także prace nad dotonem i technikami genjutsu. Rozpocząłem także umiejętności dodatkowe, reszta pozostaje do rozdania. Po prostu nie chcę żeby potem ktoś wszedł z aktualizacją, gdy ja już jakąś zrobię. Po co mamy się męczyć obydwoje
8. System leczenia. Kiedyś Katsuro podsyłałem pomysł, no i w sumie odrzekł, że to całkiem dobre. Katsuro, ponawiam. Mam ten system zapisany gdzieś na MGW, każda rana, złamanie czy oparzenie mogłoby mieć swój przelicznik co do kosztu wyleczenia.
9. Summony. Tak, to z pewnością kategoria, którą można byłoby poprawić. Nawet, jeżeli nie rozwijałby się ślimak wraz ze wzrostem moim (no bo co w przypadku, gdyby ktoś miał także ślimaki), to mam inne rozwiązanie. Na MGW są gwiezdne duchy, ich statystyki równają się procentom. Przykładowo siła summona to 50% naszej siły, a szybkość 110% naszej szybkości. Brzmi całkiem dobrze, ale nie logicznie. Dlaczego niby ich szybkość miałaby zależeć bowiem od nas. Niemniej, można spróbować, dlatego też podsyłam ten pomysł do rozpatrzenia.
10. O ile się nie mylę, to ten przedmiot -> link, nie znajduje się w żadnym sklepie. Nie można go zakupić, więc po co został wprowadzony?
11. No i ostatnie, w wolnym czasie możecie uzupełnić legendy na NCW. A może i na ich przykładzie można będzie prowadzić jakieś ciekawe sesje.

Offline

 

#10 2016-01-20 18:32:29

 Ikkyo

Klan Uchiha http://i.imgur.com/fGrX3h1.png

52378630
Zarejestrowany: 2014-12-20
Posty: 606
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Lider klanu
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 20 lat
WWW

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

1) Masaru. Marcinek ma rację, Masy brak i widać to chyba wszędzie. Od zezwolenia, przez akceptowanie treningów, kończąc na chb.
2) Aktualizacja obrazków w technikach, wszyscy wiemy, że imgur jest de best.
3) Poprawienie spisu jutsu - tylko w Katonie są "rozwijane" obrazki, natomiast nigdzie indziej już nie.
4) Zmiana obrazków w działach tego typu - pasują one tylko do jednego stylu.
5) Przeczyszczenie recepcji, umek własnych, kart postaci i wszystkich tego typu wątków - aktualne sprawy zostawić, reszta do archiwum, nie ma co zapychać forum.
6) Dodanie legend NCW, bądź odświeżenie tego tematu. To naprawdę dawało pomysły na sesje.
7) Zakończenie fabularnych wątków, które nie wiadomo czy są, czy nie - wojna domowa klanu Nara, wejście Błyskawicy do Hidari, zaraza w Baigai, starcia Samotników z Hyuuga, ruchu oporu w Kraju Wiatru - tego jest masa i wbrew pozorom ma to wpływ na losy graczy.
Odświeżenie PR w tabeli.
9) Odświeżenie obrazków w przedmiotach oraz dodanie nowych, zaległych przedmiotów.
10) Zmiana w insygniach, nie rozumiem zupełnie, czemu Hyuuga mają mieć jakiś bicz, którego nigdy w a&m nie było. Owszem, przyda się im coś, ale lepiej już machnąć coś klimatycznego, takiego "mniejszego artefaktu".
11) Statystyki summonów - robiłem to razem z Shinem chyba, warto jednak poprawić same cyferki. Poza tym opisy są ok.
12) Aktualizacja umek dodatkowych i specjalnych, zarówno pod względem obrazków jak i przeliczników. Przydałoby się dodać też parę nowych umek dodatkowych.
13) Wyrównanie technik. Pisałem ci, że to wręcz skandal, iż niektóre Suitony C-B mają przelicznik szybkości na poziomie Raitonu S, natomiast Suitony A mają wręcz większy. Oferuję pomoc, jak rozmawialiśmy.
14) Przemyślenie tematu czasu. Obecny system nie jest dobry, ale proponowane zmiany raczej też nie. 20 sesji zleci bardzo szybko, albo bardzo wolno, zależnie od aktywności graczy. Warto przemyśleć temat, dla mnie obie opcje są tak samo dobre i tak samo złe.
15) Bardzo potrzebna jest aktualizacja technik Sharingana. Robił ją chyba Ichitsu. Techniki odchodzą od realności w zasadzie, dlaczego za pełne Susano trzeba zapłacić 335PU? WTF? Za najsilniejsze jutsu kryształu wystarczy 35. Cholera, gdzie tu sens? Tak samo techniki MSa powinny być od razu opanowane, bez treningu, aczkolwiek to smaczek. Do samych jutsu Sharingana w zasadzie wszędzie trzeba by coś poprawić i tu oferuję pomoc.
16) Zmiana w systemie chakry, szczególnie wśród Uchiha, którzy jako genetycznie równi Senju [pochodzą od RS] mają mimo tego 80k progu mniej.


Parę uwag odnośnie innych:
-> czas - temat rzeka, moim zdaniem decyzja jest Katsa i niech sam ogarnie czy lepiej by płynęło X sesji, czy tyle jak teraz. A może wprowadźmy obie wersje naraz? W ciągu roku może minąć maksymalnie 1-4 lata fabularne z uwzględnieniem ilości sesji?
-> przelicznik żywiołowy - ten do innych żywiołów faktycznie jest przesadzony, do pierwszego wystarczy
-> genjutsu - dla mnie to jest wręcz jawnie niesprawiedliwe. Żeby nauczyć się genjutsu A trzeba mieć 350 punktów siły genjutsu. Wbicie tego nie jest łatwe, szczególnie, że do tej pory w zasadzie każdy przeciwnik powinien dawać sobie radę z unikaniem iluzji, a na sesje trzeba chodzić, walki, eventy itd też wchodzą w grę. Wg mnie jest ok. Gracz może ekspić sobie wolę, tak samo jak wytrzymałość. Czy to robi to chyba jego ryzyko. Może warto jest mieć mniejsze skille, ale więcej odporności? A może postać zawsze kitra się w krzakach i zakłada, że nigdy nikt jej nie trafi? Przelicznik z PW jest wręcz śmieszny, to jest wyjście dla tych, którym nie chce się wydawać PU na statystyki, tylko przy okazji gry mieć więcej odporności. Dobre sobie. Poza tym, dla mnie stwierdzenie, że Genjutsu jest najbardziej OP jest zdecydowanie na wyrost, bo pamiętam, że kiedy zaczynałem wszyscy mówili tak o Shoutonie i były głosy, żeby go znerfić. Ayamaru, koło się zatacza, nie jest OP tylko gracz umie korzystać. To samo z Ninjutsu/Taijutsu. Jutsu B ma 300 siły, podczas gdy różnica w wytce około 100 zabija. Masz 200 wytki? Będziemy jej każdemu dodawać? Bez jaj. Boisz się iluzji? To rozwijaj wolę.

Ostatnio edytowany przez Ikkyo (2016-01-21 20:53:27)

Offline

 

#11 2016-01-21 22:46:07

Akio

Klan Namikaze http://i.imgur.com/WuFGFc5.png

59691030
Zarejestrowany: 2012-09-08
Posty: 800
Klan/Organizacja: Namikaze
KG/Umiejętność: kiroji senko
Ranga: Lider klanu
Płeć: Rudy
Wiek: 34

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Niektóre rzeczy pewnie przewijają się wcześniej+ część była w recepcji, ale co tam więcej punktów większa nagroda:D  A tak na poważnie to przypomniały mi się różne rzeczy podczas nauki do sesji, tak zawsze skupiony na czym trzeba:/ Mam gdzieś 38 punktów, ale niektóre są powiązane plus nie coś tu miałem napisać, ale straciłem wątek może sobie później przypomnę. Nie wszystkie pewnie zdołam wypisać na raz bo chciałbym też, przedstawić zarys jak to zmienić.

1/35 Ujednolicenie mechaniki

Po pierwsze jak najszybciej wprowadzić jednolity system w mechanice jutsu obecnie mamy ze trzy i za każdym razem jak się spotykają jutsu z innych systemów nie wiadomo co robić. Każde jutsu powinno posiadać przeliczniki do siły i szybkości nawet jak są 1.0 byłoby przejrzyściej jak już się decydujemy na przeliczniki to wszędzie.

2/35 Genjutsu

Generalnie absurdalny jest ten obecny system nie dość, że zupełnie nie odzwierciedla tego do czego jesteśmy przyzwyczajeni  to jeszcze wywraca to na drugą stronę.
Paranoje z genjutsu:
- Prosta sprawa gość A uderza gościa B z siłą 100 gość B ma wytrzymałość 100. Nic się nie dzieje. Gość z szybkością 100 atakuje gościa z reakcją 100 tak samo. Gość z umysłem 100 atakuje typa z wola 100 typ z wola ma przejebane.
- Jeszcze prostsza sprawa gość A castuje technikę ninjutsu o sile 500 gość B ją obrywa umiera. Gość C castuje technike Genjutsu i tutaj uwage używa 500 umysłu zamiast siły genjutsu gość A i tak ma przewalone bo musiałby mieć  z 600 woli aby się obronić.
- Kolejna dziwna sprawa gość A castuje technike Nin lub Tai, gość B mówi że nie zauważył techniki. Gość B ginie.
Gość C castuje technike Gen, gość A mówi, że nie zauważył techniki, gość C musi udowodnić, że było inaczej bo tak racja jest po stonie gościa A, gośc C umiera bo kontra.
-  Gość A castuje technike genjutsu na gościa  B ten ze statów nie ma szans wiedzieć, że się w niej znajduję, ale łamie sobie palec czy castuje Kai i naglę cudownie z niego wychodzi.

Ok, chyba wszyscy zgadzamy się że jest to co najmniej kiepskie rozwiązanie?
Wiem, że kiedyś genjutsu opierało się przede wszystkim na umiejętnościach pisarskich gracza i pewnie dlatego powstał taki dziwny twór, jednak jak już chcemy stosować mechanikę to jednakową dla wszystkich.
Rozwiązanie problemu:
Po pierwsze dodanie i zmodyfikowanie kilku zdolności (opisze to później), które zapewniają możliwość obrony przed genjutsu. Trzeba to zrobić mądrze aby dało się bronić, ale też nie broniły przed wszystkim.

Po drugie indywidualne opisy każdego jutsu z przelicznikiem siły gen, który by w rzeczywistości decydował w jakim stopniu gen działa i czy działa(nie czy trafiło). Na serio te obecne różnicę dla rang są bez sensu i kłopotliwe. Czyli, że bierzemy siłe gen, a nie umysł w porównaniu do statystyki defensywnej. np Jakieś tam Genjutsu rangi B ma przelicznik 0.5 siły gen  itp.

Po trzecie zachowanie relacji woli i umysłu w odwróconych proporcjach(trzeba mięć więcej umysłu żeby trafić) na zasadzie takiej jak szybkość reakcja. Tzn postać z wysokim umysłem, podświadomie wpływa na postać ze słabą wolą, że ta jednak patrzy w te oczy, usta , palec i nie ma możliwości uniku poprzez odwróciłem wzrok czy w ogóle na niego nie patrzyłem(wyjątek specyficzne umiejętności, których użycie jest wyraźnie zaznaczone w poście).

3/35 Wytrzymałość

4/35 Odporność

5/35 Czas

6/35 Żywioły

Tak jak wiele osób mówiło wcześniej te bonusy są jakieś dziwne i powinny być dla 1 żywiołu. Druga spraw, której brakuje na NCW, a jest niemal wszędzie i zastosowana jest między inymi w KG żywiołowych. To zależności między żywiołami, obecnie nie ma żadnej mechaniki, która to opisuję i w teorii jutsu natury wody jest tyle samo warte co jutsu natury wody w ich bezpośrednim starciu. Proponowałbym zmniejszyć siłę słabszej natury o 25-50% względem tej silniejszej przy bezpośrednim starciu.
Suiton>Katon>Fuuton>Raiton>Doton>Suiton....
http://vignette1.wikia.nocookie.net/naruto/images/4/49/Elemental_Relationships_Diagram.svg/revision/latest/scale-to-width-down/180?cb=20091021202844

7/35 KG

Wydaje mi się, że część KG działa nieco inaczej niż w mandze i anime stąd wiele nieścisłości. Wychodzi na to, że nawet ich użytkownicy nie do końca wiedza jak one działają, a co dopiero MG który nie ma dostępu do ich opisów. Po za tym dochodzi kwestia co jest wiedzą ogólną, a co nie. Wydaję mi się, że warto gdzieś zamieścić ogólne opisy KG dostępne dla wszystkich, które by rozwiewały wątpliwości. Tak w ogóle to jak to jest w końcu z moim mogę się wydostawać z zamkniętych pomieszczeń czy nie?(Wiem pytałem już kiedyś, ale dostawałem sprzeczne odpowiedzi).

8/35 Siła nin/gen/fuin

9/35 Techniki własne

10/35 Notki/KG

Działanie notek jest szalenie nieunormowane na naszym forum, widziałem już postacie które ginęły od wybuchu od nich, widziałem też takie, które wychodziły z tego bez szwanku. Ponadto wychodzi na to, że byle notka jest w stanie rozwalić nawet najsilniejszą barierę stworzoną z kg żywiołowych. Podczas gdy jutsu rangi S może tego nie dokonać. Podobnie chyba zresztą jest z podstawowymi ruchami Bakuton, ba mamy nawet użyte tam określenie typu dwukrotnie większa siła notki wybuchowej. Szkoda tylko, że ta siła nie jest nigdzie określona.

11/35 Pogoda

Pogoda ma bardzo ciekawą mechanikę, jednak niestety martwą.

12/35 Brak przedmiotów/handel

13/35 Przeliczniki

14/35 Szybkość KG

15/35 Zasięg technik

16/35 rozwoj klanu

17/35 NPC

18/35 Treningi zwoje

19/35 Walki

20/35 Fabuła

21/35 SS/EM

22/35 wkladanie chakry do broni

23/35 jinchuriki

24/35 Sumony

Tutaj widzę, kilka problemów pierwszy, który został już zauważony to fakt, że większość paktów oferuje graczom niezwykle mało, przydałoby się aby najsilniejsze sumony odpowiadały statystkami najsilniejszym graczom. Jednak nie można tak po prostu zbostować stat bo każdy nowy gracz który posiada sporo chakry będzie mógł sobie przywołać takiego koksa. Jak temu zapobiedz widzę dwa wyjścia. Albo nadajemy rangi sumoną, takie jak techniką i wymagana jest optymalna siła nin dla przyzwania  sumona, albo uzależniamy możliwość przywołania sumona od PW. Można by też wprowadzić indywidualnego sumona dla każdego przywoływać, które staty by zależały od siły ninjutsu przyzywającego i charakterystyki danego gatunku. Można by dać jakiś bonus tutaj dla tych co posiadają odpowiednią speckę.

25/35 Staty a newton

Kolejny element mający na celu nieco podreperowanie sytuacji zaniedbywania defensywnych statystyk. Co prawda mamy już zastosowane część zasad zachowania siły newtona przy sporej przewadze wytrzymałości. Jednak czy to nie dziwne że mając wytrzymałość na poziomie 100 zadajemy cios przy użyciu 400 siły i nic nam się nie dzieję? Rozumiem jeszcze w przypadku używania jakiś magicznych zdolności typu styl walki,cs, czy suigan. Jednak w przypadku zwykłych ciosów imo te zależności powinny być zachowane w niemal równym stopniu co do zadającego cios jak i tego co otrzymuje. to znaczy jak ktoś ma koło 170 przewagi siły nad własną wytrzymałością to po zadaniu ciosu nie wyjdzie z tego cało. To samo w przypadku reakcji, nie zdąże mrugnąc powieką zanim zadam cios, wydaje mi się, że we wszystkich przypadkach należy wprowadzić jakieś proporcje umożliwiające bezpieczne korzystanie z maksimum naszych możliwości. W Woli/umyśle też.

26/35 laczenie jutsu

Obecny system łączenie jest śmieszny zwłaszcza biorąc pod uwagę, że o wiele większe pierdolniecie możemy uzyskać napuszczając jutsu na przeciw siebie, ale o tym drugim później.
Generalnie bonusy z połączenia jutsu są śmieszne, tak samo sposób łączenie.
Co bym zmienił:
- Można łączyć tylko jutsu o tej samej sile nin(w anime byłoby mowa o skoordynowaniu chakry czy coś takiego, po za tym takie coś sprawi, że jutsu łączone przez dwóch graczy powinno być silniejsze niż jutsu tworzone przez gracza i jego klona).
- Można łączyć jutsu tego samo żywiołu(teraz tego nie można robić).
- Można łączyć nieskończoną liczbę jutsu razem.
- Maksymalna siła po połączeniu jutsu wynosi 2* siła nin jutsu, każdego z jutsu składowych. Czyli jak składamy jutsu o sile nin 500 to maksymalnie będziemy mieli moc  1000 nawet jak połączymy technikę miliard razy.
- Kolejne jutsu zwiększa siłe nin końcowej techniki o 25%(tak można by łączyć suiton i Katon)
- W przypadku kombinacji fuuton+katon, suiton+raiton itp siła końcowej techniki zwiększa się o 50%

27/35 obrona jutsu

28/35 oko genjutsu

29/35 starcia jutsu

30/35 Kontola nad tworami

Podczas eventu rzuciło mi się w oczy, że posiadając odpowiednie umiejętności kibaku, hikoto, kryształowe smoki
można robić różne dziwne rzeczy. Być może był to mój fail jako prowadzącego. Jednak wydaje mi się niemal nie możliwe:
- żeby tworzyć kilkanaście takich stworów działających niezalezienie od siebie i użytkownika. Ok potrafię sobie wyobrazić tworzenie czegoś takiego i jakiś skomplikowany atak, ale nie latają sobie w kolko , a użytkownik walczy z kimś innym i jednocześnie nadal je kontroluje mimo ze są porozrzucane i każdy zachowuje się inaczej.
- żeby oddawać kontrole nad takimi tworami innym osobą. Jakby to były żywe zwierzęta całkowicie posłuszne swoim panom. rozumiem jeszcze jakieś polecenia w stylu znajdź tego czy tego dla tworów typu hikoto, ale bez przesady nie powinno można ich modyfikować każdy w dowolnym momencie.
- Wprowadzić jakiś zasięg działania.

31/35 shunshin no jutsu

32/35 Kawarimi

33/35 Tai, a mnożniki

34/35 Przelewanie chakry

35/35 walka z zamknietymi oczami

Dokończe w środę(po egzaminach bede)

Ostatnio edytowany przez Akio (2016-01-30 16:42:51)


http://i.imgur.com/hQencLH.png

Offline

 

#12 2016-01-21 23:31:52

Ayatane

Nikushimi http://i.imgur.com/nQ4N9BM.pnghttp://i.imgur.com/ipBWKhc.png

33401269
Call me!
Zarejestrowany: 2013-06-03
Posty: 653
KG/Umiejętność: Hyouton
Ranga: Elita
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 17 lat

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Jeszcze proponuję, by jakoś wyeksponować to "koniecznie przeczytaj!" nad chatboxem. Generalnie ja np. nie zauważyłem, kiedy zmieniła się treść tego boxu .-.

Ostatnio edytowany przez Ayatane (2016-01-22 00:07:01)


http://i.imgur.com/OCIkxGh.png

Offline

 

#13 2016-01-23 13:10:23

 Koharō

Wyrzutek http://i.imgur.com/MLOoQeQ.png

4934989
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-12-23
Posty: 543
Klan/Organizacja: Hyuuga
KG/Umiejętność: Kisame (lvl2)
Ranga: Członek klanu
Płeć: mężczyzna
Wiek: 25

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Literówki i ogólne czepianie się:
1.Literówka (Jotężna)
2.Literówka (Gechnika)
3.W spisie Daihoudan, w opisie "Taihoudan (dawniej Daihoudan)"
4.Dodatkowe informacje -> "wąż jest plastycznych tworem"
5.Suijinheki (ślepy link, ta technika figuruje w spisie dwa razy)
6.Przydałaby się szybkość poruszania rekina
7.Dane techniczne->Koszt chakry (opis innego jutsu)
8.Dodatkowe informacje -> "Chidroi"
9.Raiton no Yoroi (ślepy link)



Stara mechanika:
1.Zatrzymuje wszystkie jutsu do rangi B, Katon do rangi A
2.Stworzenie tarczy gwarantuje obronę przed wszystkimi technikami do rangi B
3.Tornado zatrzymuje jutsu do rangi B, a także techniki żywiołu ognia do rangi A
4.Za pomocą tej techniki możemy rozbijać niektóre twarde przedmioty (np. wypiętrzenia skalne, powstałe w wyniku technik dotonu do rangi C włącznie)
5.Warto zweryfikować opis techniki
6.Brak statystyk jutsu
7.Brak statystyk
8.Brak statystyk
9.Brak statystyk
10.Brak statystyk
11.Brak siły techniki
12.Brak statystyk
pieróg.Cały Fuuton nie posiada statystyk jutsu
Błażej.Poza nielicznymi wyjątkami, cały Doton nie posiada statystyk jutsu
13."jest to możliwe przy użyciu bardzo potężnych technik od rangi A włącznie"
14.Brak szybkości jutsu (ew. nie dopisane, że chodzi o szybkość ataku fizycznego)
15.Brak statystyk
16.Brak statystyk
17.Brak statystyk
18.30 pkt różnicy świadczy o tym, czy technika nie działa w ogóle, czy zabija na miejscu..?
19.Brak statystyk
20.Brak szybkości jutsu

Ostatnio edytowany przez Koharō (2016-01-23 14:12:57)


http://s16.postimg.org/z6h9hurx1/tumblr_ojwqysls8g1visbsjo1_1280.png


Karta Postaci || Voice                 
       Theme    ||    Battle Theme

Offline

 

#14 2016-01-24 11:55:41

 Shinsaku

Wyrzutek http://i.imgur.com/pXCGfcW.png

7348301
Zarejestrowany: 2012-08-30
Posty: 1269
Klan/Organizacja: Wyrzutek
KG/Umiejętność: Kibaku Nendo / Jinchūriki
Ranga: Lider Wyrzutków
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 37
Multikonta: Adatte

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Wszyscy tak piszą o technikach, ich statystykach i przelicznikach, więc może ja zajmę się czymś zgoła innym. Chciałbym zaproponować kilka zmian/nowości, które sobie spisywałem przez ostatni tydzień w wolnych chwilach.

1. Dziennik fabularny
Fajnie byłoby powrócić do pomysłu, jaki zapoczątkował swego czasu Senti. Proponowałbym wyznaczenie jednej, chętnej osoby, która raz na 2 tygodnie - miesiąc uzupełniałaby spis fabularnych wydarzeń, jakie miały miejsce w tym okresie. Odbywać by się to mogło przy porozumieniu z mistrzami gry bądź też samymi graczami, którzy brali udział w sesji, która miała jakiś wpływ na coś więcej niż tylko ich własna postać - czy to zaognienie sporu pomiędzy danymi klanami, czy może dokonanie jakiegoś odkrycia. Celem miałoby być zebranie wszystkich zmian w fabule w jednym, łatwo dostępnym dla każdego miejscu. Nikomu przecież nie chciałoby się przekopywać przez tonę podsumowań sesji tylko po to, by się dowiedzieć, że ktoś wygrał podwórkową bitwę na pięści.
Oprócz zebranych informacji z odbytych już misji, można zaangażować do tego osobę, która aktualnie zajmuje się prowadzeniem głównej fabuły forum. Jej zadaniem byłoby nadsyłanie graczowi odpowiedzialnemu za spis zalążków fabularnych wydarzeń, jakie mają dojść do skutku w najbliższym czasi. Wszystko po to, by poniekąd nakierować graczy na to, czego mogliby się spodziewać, a innych zachęcić do wybrania czegoś dla siebie i wzięcia sprawy w swe ręce podczas sesji indywidualnych, prowadzonych przez MG przy porozumieniu z Event Masterem.

2. Miejscówki
Proponowałbym, aby wybrać spośród ochotników kogoś na stanowisko "Opisu otoczenia". Pozwoliłoby na uniknięcie przysporzenia administracji kolejnej porcji roboty, która, według mnie, jest ważniejsza, niż można sądzić.
Ale do rzeczy. Na wstępie chciałbym się powołać na mój nieodżałowany przykład ronijskich aren. Opis, który wciąż widnieje na początku tematu, nie ma już nic wspólnego z rzeczywistością, po tym, jak doszło tam do bitwy (okrzykniętej zresztą mianem walki roku) pomiędzy Ryo i Shinem. Pozostałe tam zniszczenia wciąż są obecne, jednak pewnie niewielu zadaje sobie trud, by przejrzeć wcześniejsze posty w tym temacie i wcielić to w życie. Dlatego też ciągle odbywają się tam różnego rodzaju misje, traktujące jakoby wciąż była to nienaruszona konstrukcja.
Co proponuję? Mistrzowie gry lub sami gracze nadsyłaliby w wiadomościach do osoby pełniącej funkcję "Opisu otoczenia" albo oznaczaliby w dodatkowym punkcie podsumowania sesji w wynagrodzeniach zmiany, jakie należy wprowadzić do opisu lokacji. Nie musi to być związane ze zmianami krajobrazu, architektury, itp. Może chodzić również o wspomnianej w opisie szajce bandytów, którą już kilka lat wcześniej ktoś rozbił, a nieuważny gracz (i jego prowadzący) po raz kolejny zagłębiają się w sesji, której celem jest - dokładnie! - rozbicie tego samego gangu.

3. Podróże
Proponowałbym wprowadzenie ograniczenia w podróżowaniu. Polegałoby to na tym, że limit zakładałby możliwość zmiany lokacji tylko raz dziennie. W ten sposób gracze, którzy szykowaliby się na jakąś przygodę, musieliby ruszyć swoje leniwe tyłki i opuścić przytulne, rodzinne strony. Według mnie można by w ten sposób uniknąć niemalże "teleportacji" po mapie, zmuszając nas do odpowiedniego rozplanowania podróży oraz trasy przez tereny przyjazne naszemu klanowi/organizacji. Oczywiście poruszanie się w obrębie jednej prowincji pozostałoby nieokreślone żadnymi limitami, natomiast przekroczenie granicy - już tak. Poruszanie się przy użyciu środku lokomocji (jak smok np.) pozwalałoby na przemieszczanie się o dwie lokacje w ciągu jednego dnia (po linii prostej!). Przebycie morza zawsze trwałoby jednak jedną turę.

4. Porty
Nie możesz latać? Masz kłopot - szukaj portu albo sam go zbuduj.
Koniecznym jest stworzenie portów w każdym z nadmorskich krajów. Jest to poniekąd związane z poprzednim punktem. Według mnie, jeżeli kraj nie ma portu, znajdujący się w nim gracze, chcąc przedostać się przez morze, powinni udać się do najbliższego miasta portowego i stamtąd odbyć podróż. Bez tego znaczenie tej budowli straci całkowicie na znaczeniu.Czyż nie jest totalną abstrakcją to, że Kraj Wody, będący państwem wyspiarskim, posiada tylko jeden port w regionie Kazantou, z którego skorzystano dopiero po 4 latach od jego wprowadzenia (i to bynajmniej nie przez Samotników)?
Chciałbym przy tej okazji wspomnieć jeszcze o konieczności stworzenia odpisu w temacie "Port" przed każdą taką podróżą.

5. Opłaty
Wpadł mi do głowy pewien pomysł. Skoro już nasi ninja nie za bardzo lubią się stołować w barach i karczmach miejsc, w których aktualnie przebywają, można wprowadzić opłatę klimatyczną w wysokości 200 Ryo/tydzień, które wpłyną do skarbca klanu/organizacji (poza krainą pochodzenia). Dzięki cotygodniowym wypłatom gracz nijak tego nie odczuje, a w wydatku zawarte zostaną opłaty za pożywienie, o którym nikomu nie chce się pisać.

6. Punkty reputacji
Będąc przy kwestiach finansowych... Zacznijmy rozliczać te cholerne PRy! Nie po to coś wprowadzaliśmy, żeby teraz mieć to w zadku.
I to chyba tyle w tej kwestii.

7. Pogoda
Ostatnio zaskoczyła mnie temperatura, jaka panowała w Ronin. Zawsze zakładałem, że jest to kraj raczej tropikalny, a tu nagle śnieg. Jestem za tym, aby określić mniej więcej, jaki klimat panuje w danym regionie, aby zapobiec tego typu niespodziankom, kiedy ktoś zapomni sprawdzić pogodę i ma później niespodziankę. Warto też dodać ubrania wierzchnie do sklepów klanowych, żeby umożliwić nam przygotowanie się do dalekiej podróży.

8. Toplisty
Rozumiem, że te nagrody mają nas motywować do klikania, bo to przyciąga wielu nowych graczy. Ale mam pewne wątpliwości. Rozdając około 20 PU tygodniowo dla praktycznie każdego gracza, kiedy sesja łatwa daje nam 30 PU, wychodzi na to, że nie warto w ogóle działać fabularnie, a nasza postać bez żadnego wysiłku będzie się stawać coraz lepsza. Za chwilkę okaże się, że już gracze z PW na poziomie 200 będą osiągać po 500 siły technik, skąd już bardzo blisko do górnej granicy. Stąd też pytanie - co wtedy? Tworzenie monstrów o statystykach rzędu 1000 każda? Jak to się wtedy będzie miało do obecnej mechaniki? Jeżeli tak dalej pójdzie, ani się obejrzymy, a mechanika znów będzie musiała zostać zmieniona, żeby podwyższyć jakoś wymagania, co chyba mija się z celem.
Sugerowałbym, aby uczynić rozdawanie bonusów znacznie rzadziej lub obdarowywać mniejszą ilością PU.

9. Efekty uboczne
Zauważyłem, że na forum mamy kilka przedmiotów (tabletek), które oprócz poprawy naszych statystyk wiążą się z efektami ubocznymi. Dziwnym rozwiązaniem jest według mnie wyznaczanie ich czasu w realnych godzinach, ponieważ czasem może się okazać, że nasza postać praktycznie tego nie odczuje. Proponowałbym zmianę określania długości osłabienia na ilość tur / postów.

10. Wynagrodzenie za sesje
Nie da się ukryć, że nie każda misja wiąże się z większym zaangażowaniem ze strony gracza czy prowadzącego. Proponowałbym zatem, poza pozostawieniem minimalnej ilości wymaganych postów, zmienić system oceniania. Gdyby ujednolicić, że za każdy stworzony post w czasie odbywającej się sesji, gracz otrzymuje 2 PU, a ostateczna nagroda zależy wówczas od długości sesji, być może skłoniłoby to niektórych do wzięcia pod uwagę możliwości przedłużenia sesji, bez konieczności proszenia o zwiększenie nagrody. Oprócz tego administracja mogłaby sama przydzielać bonus w postaci do +50% wynagrodzenia za wysoką jakość postów. Można też pomyśleć o jakimś specjalnym bonusie dla mistrza gry, za przygotowanie sesji, która miała by wpływ na fabułę lub bezpośrednio z niej wynikała.

11. Sesje drużynowe
Wydaje mi się trochę niesprawiedliwe, aby wymagać większego nakładu pracy od graczy, pragnących przeżyć wspólną przygodę z innymi postaciami, przy tylko nieznacznie większej nagrodzie. Jestem za pozostawieniem wynagrodzenia takim, jakim jest, przy zniesieniu wymogu napisania 50% więcej postów niż w przypadku misji pojedynczej. Jeżeli przeszłaby opcja z nagrodą zależną bezpośrednio od ilości postów (np. te 2 PU za każdy stworzony post), jestem za tym, by i on obowiązywał w tej sytuacji. Sugerowałbym nawet wprowadzenie jakiegoś bonusu do nagrody za tego typu sesje. W końcu powinno nam zależeć na jak najbardziej zawiłej fabule, angażującej możliwie największą ilość graczy w historię innych.

12. Sesje na specjalizację
Pomijając fakt, że według mnie posiadanie szerokiego wachlarza technik i umiejętności, jakie prezentowane są obecnie na naszym forum, w zupełności nie przypomina realiów przedstawionych w mandze i anime, przychodzi mi do głowy pewien pomysł. Według mnie specjalności/specjalizacje są na tyle poważną sprawą, że powinno się je opanowywać w ramach specjalnie odbytych sesjach. Proponowałbym nawet ustalenie "ośrodków szkoleniowych" dla danych specjalizacji (np. Taijutsu u Namikaze, Genjutsu u Uchihów itp.). Coś jak sesja na kolejne poziomy przeklętej.

13. Sesje na umki specjalne/dodatkowe/wyższy poziom KG
Jak wyżej. Proponowałbym opanowywanie takich umiejętności (a przynajmniej pierwszych poziomów) podczas misji specjalnych, za które nie tylko odbierana byłaby opłata w postaci PU, ale również nie otrzymywałoby się wynagrodzenia (poza opanowanym poziomem umiejętności). Nagroda należałaby się jednak Mistrzowi Gry. Myślę, że urozmaiciłoby to naszą rozgrywkę i jakoś przybliżyło do realiów M&A, gdzie opanowanie czegoś "swojego" było rzeczą wymagającą większego nakładu pracy niż tylko wstukanie kilkudziesięciu zdań, opisujących samodzielny trening. Szukajmy przygody!

14. Śmierć
Jestem za tym, by znieść częściowo kary za założenie nowej postaci (w wyniku śmierci poprzedniej) w innym klanie/organizacji. Przykładowo można by podliczyć całość zebranych PU, jakie mamy wypisane w podsumowaniach i odjąć te dajmy na to 15%, by następnie 85% całych PU wykorzystać na statystyki lub płacąc za techniki i umiejętności, które chcielibyśmy sobie "przepisać". Pozostałe PU można by wykorzystać na naukę nowych zdolności, jak chociażby rozwój limitu krwi w nowym klanie. W ten sposób uniknęlibyśmy tak przesadnego trzymania się kurczowo naszych wieloletnich postaci, które z uporem maniaka boostujemy, ile tylko się uda.

15. NPC
Co jak co, ale pojawianie się dość silnych NPC z przysłowiowej dupy potrafi być irytujące. Jestem za ograniczeniem do jednego takiego bohatera na każdego z liderów klanu/organizacji, podczas gdy inni będą zmuszeni obejść się smakiem. Pozostali NPC, określeni odgórną liczbą ninja, jakimi dysponuje dany klan/organizacja, niech będą drugo- lub nawet trzecioplanowymi elementami gry. Pamiętajmy również o konieczności określania liczby pozostałej przy życiu (uwzględniając na przykład śmierć naszych żołnierzy w toczonych wojnach).

16. Treningi klanowe
Chciałbym zaproponować nową formę wydawania pieniędzy, jakie udało się zebrać w skarbcu klanowym. Polegałoby to na sponsorowaniu mistrzów z danej dziedziny (czy to gracza, czy to stworzonego na tę okoliczność NPC - który nie brałby udziału w innych elementach rozgrywki), który przeprowadzałby grupowy trening dla wszystkich członków rodu lub organizacji. Polegałoby to na tym, że po zapłaceniu 500 Ryo za każdy wymagany Punkt Umiejętności do opanowania takiej zdolności lub podniesienia statystyk o daną wartość, odbywałaby się minisesja.
Minisesja taka polegałaby na tym, że lider bądź inny gracz przejmowałby kontrolę nad strażnikiem i dawał jeden odpis dziennie o określonej wcześniej godzinie przez powiedzmy 5 - 7 dni. Każdy, kto chciałby się nauczyć danej zdolności, musiałby z konta swojej postaci wziąć udział w takim szkoleniu, dając odpis każdego dnia pomiędzy odpisami prowadzącego. Za każdy opuszczony ewentualnie dzień należałoby wnieść opłatę w wysokości 1/5 - 1/7 całości PU (w zależności od długości trwania kursu) oraz dopisanie 15 zdań złożonych za każdy taki dzień bezpośrednio po zakończeniu szkolenia.
Mam nadzieję, że przedstawiłem swój pomysł dość jasno. W razie wątpliwości postaram się je rozwiać w prywatnej rozmowie lub kiedyś przy okazji.

17. Wyrównanie statystyk technik i KG tworzących
Może się powtórzę, ale jest na naszym forum dość sporo kwiatków. I może się mylę, ale czy tylko mnie wydaje się wręcz nielogiczne, aby taka technika była w stanie przeciwstawić się takiej technice? No dajcież spokój. Przecież ta druga wiąże się z samobójstwem wręcz, a i tak zniszczy może i wszystko dookoła, ale pośród zgliszczy zachowa się kilka lodowych luster? Cytując klasyka: "bitch, please".
Co więcej, nie wiem jak prezentują się co prawda statystyki obronne różnych tworów pochodzących od KG tworzących, ale kiedyś ktoś coś wspomniał o niesamowitej wytrzymałości chociażby piaskowych barier. Zgodzę się, że mogą być one niesamowicie trwałe, ale przy naszej mechanice chyba coś jest nie tak. W końcu z cudem graniczy wykonanie kombinacji technik, których łączna siła osiągnie ponad 1000 (przy górnej granicy siły dla technik rangi S = 750), jeśli cokolwiek osiąga wytrzymałość równą 1500 może stać i stać w nieskończoność, a i tak nic tego nie ruszy.
DO POPRAWY!

18. Obrona
Nic dziwnego, że na naszym forum sprawa obrony tak bardzo kuleje. W końcu, według statystyk, dwukrotnie łatwiej jest wyprowadzić atak, niż go zablokować. W końcu siłę techniki (weźmy na przykład ninjutsu) liczymy jako sumę siły oraz kontroli chakry, podczas gdy wytrzymałość mamy tylko jedną i musi nam ona wystarczyć? No coś tu się chyba nie zgadza. Podobnie rzecz ma się z szybkością wyprowadzanych technik Taijutsu, które rzadko kiedy sprowadzają się do przelicznika mniejszego niż 0,5* siła taijutsu. W taki sposób niemożliwym staje się choćby dostrzeżenie nadciągającego zagrożenia, a co dopiero mamy rozmawiać o bloku, czy właśnie odparciu ataku dzięki podrasowanej wytrzymałości.
Jestem za zwiększeniem wartości reakcji oraz wytrzymałości choćby o 50% albo zastosowanie czegoś na podobnej zasadzie, ażeby zagwarantować równe szanse pomiędzy tymi, którzy mogą rozwinąć odpowiednią szybkość, a tymi, którzy muszą na tę szybkość reagować. Analogicznie, jeżeli chodzi o siłę i wytrzymałość.

19. GenJutsu
Tak jak wspomniałem w poprzednim punkcie - obrona na forum nie jest odpowiednio opisana. Przeprowadzenie akcji ratowania samego siebie wcale nie jest sprawą prostą. Podobnie rzecz ma się również w przypadku technik iluzjonistycznych. Z racji jednak tego, że są one wyprowadzane na nieco innej zasadzie, postanowiłem to rozbić na dwa osobne punkty.
Odnosząc się do jednej z pozycji poradników, gdzie ewidentnie wszystko wskazuje na to, że pomyślność akcji gwarantuje wyższa wartość statystyki, nie może być inaczej w sprawie technik genjutsu. Proponuję stworzenie podobnej mechaniki jak dla zależności siła - wytrzymałość oraz szybkość - reakcje również dla wola - umysł, kiedy już nie będzie potrzebna kolosalna przewaga woli obrońcy nad umysłem atakującego. Chce innych dopaść swoją iluzją? Niech się trochę postara.
Zależność dla statystyk podobnych (21 - 60 pkt różnicy) dla przewagi woli względem drugiej ze statystyk, mogłaby odpowiadać sytuacji, kiedy obrońca faktycznie zostaje złapany w iluzję, ale ma jej świadomość, natomiast różnica ta topniałaby wraz z wyższymi rangami stosowanych technik aż do wymaganej 20 punktowej przewagi woli dla technik genjutsu rangi S.

20. Jinchuuriki
Tak tylko dla przypomnienia, bo wiem, że i tak ma taka mechanika zaraz powstać. Nie ukrywam, że przydałaby się i to jak najszybciej.

Ostatnio edytowany przez Shinsaku (2016-01-29 01:45:33)

Offline

 

#15 2016-01-24 12:15:25

 Koharō

Wyrzutek http://i.imgur.com/MLOoQeQ.png

4934989
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-12-23
Posty: 543
Klan/Organizacja: Hyuuga
KG/Umiejętność: Kisame (lvl2)
Ranga: Członek klanu
Płeć: mężczyzna
Wiek: 25

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

/\ +1

Mogę pisać do tej gazetki


http://s16.postimg.org/z6h9hurx1/tumblr_ojwqysls8g1visbsjo1_1280.png


Karta Postaci || Voice                 
       Theme    ||    Battle Theme

Offline

 

#16 2016-02-06 03:29:37

Ayatane

Nikushimi http://i.imgur.com/nQ4N9BM.pnghttp://i.imgur.com/ipBWKhc.png

33401269
Call me!
Zarejestrowany: 2013-06-03
Posty: 653
KG/Umiejętność: Hyouton
Ranga: Elita
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 17 lat

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Shinsaku napisał:

17. Wyrównanie statystyk technik i KG tworzących
Może się powtórzę, ale jest na naszym forum dość sporo kwiatków. I może się mylę, ale czy tylko mnie wydaje się wręcz nielogiczne, aby taka technika była w stanie przeciwstawić się takiej technice? No dajcież spokój. Przecież ta druga wiąże się z samobójstwem wręcz, a i tak zniszczy może i wszystko dookoła, ale pośród zgliszczy zachowa się kilka lodowych luster? Cytując klasyka: "bitch, please".
Co więcej, nie wiem jak prezentują się co prawda statystyki obronne różnych tworów pochodzących od KG tworzących, ale kiedyś ktoś coś wspomniał o niesamowitej wytrzymałości chociażby piaskowych barier. Zgodzę się, że mogą być one niesamowicie trwałe, ale przy naszej mechanice chyba coś jest nie tak. W końcu z cudem graniczy wykonanie kombinacji technik, których łączna siła osiągnie ponad 1000 (przy górnej granicy siły dla technik rangi S = 750), jeśli cokolwiek osiąga wytrzymałość równą 1500 może stać i stać w nieskończoność, a i tak nic tego nie ruszy.
DO POPRAWY!

     Jak dla mnie, to nie tyle należy zmienić coś w Kekkei Genkai tworzących, co w samym ninjutsu. Jak ktoś idzie w szybkość (mam na myśli statystyki podstawowe), albo w siłę, to nie ma ograniczeń i w zasadzie może wyciągnąć jej kilka tysięcy (tak, to możliwe). Nie rozumiem zatem, dlaczego w ninjutsu są ograniczenia, a już szczególnie w tych najpotężniejszych.

Ostatnio edytowany przez Ayatane (2016-02-06 03:30:28)


http://i.imgur.com/OCIkxGh.png

Offline

 

#17 2016-02-06 11:45:10

 Shinsaku

Wyrzutek http://i.imgur.com/pXCGfcW.png

7348301
Zarejestrowany: 2012-08-30
Posty: 1269
Klan/Organizacja: Wyrzutek
KG/Umiejętność: Kibaku Nendo / Jinchūriki
Ranga: Lider Wyrzutków
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 37
Multikonta: Adatte

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Ayatane napisał:

     Jak dla mnie, to nie tyle należy zmienić coś w Kekkei Genkai tworzących, co w samym ninjutsu. Jak ktoś idzie w szybkość (mam na myśli statystyki podstawowe), albo w siłę, to nie ma ograniczeń i w zasadzie może wyciągnąć jej kilka tysięcy (tak, to możliwe). Nie rozumiem zatem, dlaczego w ninjutsu są ograniczenia, a już szczególnie w tych najpotężniejszych.

Jak dla mnie sprawa jest bardzo prosta. Właśnie przez takie nienormalne bonusy jak podwajanie czy potrajanie siły nin jest koniecznym, aby stosować takie ograniczenia. Suigan obecnie jest niewątpliwie jedną z najpotężniejszych spośród wszystkich umiejętności dodatkowych, a może i nawet specjalnych i wielu KG. W przerażająco krótkim czasie gracz jest zdolny do ciskania eSkami na prawo i lewo, jako że koszty chakry są znacznie obcięte.
   Sugerujesz, żeby znieść górną granicę siły techniki. Okej, byłbym nawet skłonny być wstępnie za, gdyby uwzględnić jeszcze jedną, ważną kwestię. Jak już wspomniałem - bonusy z Suigana są przesadzone. Jeżeli usunięto by bonusy zwiększające siłę jutsu suitonu, to wszystko gra. W przeciwnym razie - kategoryczne nie. Chyba nie sądzisz, że administracja doprowadziłaby do takiej sytuacji, kiedy zwykły ninja tworzy technikę o sile 750, podczas gdy szczęśliwy posiadacz Suigana (który, jak już wspomniałem, powinien być skupiony jedynie na wczesnym rozwoju postaci) będzie wyprowadzał ataki o sile 3000, posiadając podobne statystki.
   Nie zapominajmy, że Suigan to jednak umiejętność dodatkowa. I zanim odpowiesz jakąś ripostą, proszę, żebyś najpierw obiektywnym okiem porównał sobie możliwości, jakie dają pozostałe umki dodatkowe, a potem narzekał, że Suigan nie przynosi zbyt wielu korzyści.
   Pozdro!

Ostatnio edytowany przez Shinsaku (2016-02-06 11:45:33)

Offline

 

#18 2016-02-06 15:08:09

Ayatane

Nikushimi http://i.imgur.com/nQ4N9BM.pnghttp://i.imgur.com/ipBWKhc.png

33401269
Call me!
Zarejestrowany: 2013-06-03
Posty: 653
KG/Umiejętność: Hyouton
Ranga: Elita
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 17 lat

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Skąd pomysł, że będę szukał ripost. Dla mnie spoko, bonusy zwiększające siłę suitonu i tak są bezużyteczne.


http://i.imgur.com/OCIkxGh.png

Offline

 

#19 2016-03-27 08:45:31

 Ikkyo

Klan Uchiha http://i.imgur.com/fGrX3h1.png

52378630
Zarejestrowany: 2014-12-20
Posty: 606
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Lider klanu
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 20 lat
WWW

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Anoder łan bajt de dast:
-> odświeżenie obrazków w prowincjach z klanami - link
-> powołanie nowego event mastera, który rozrusza forum, bo zastój wielki

Offline

 

#20 2016-04-19 19:06:00

Keisuke

Samotnik [Kaguya]

Zarejestrowany: 2015-12-25
Posty: 214
Klan/Organizacja: Samotnicy; Kaguya
KG/Umiejętność: Shikotsumyaku; Sharingan
Ranga: Przywódca Samotników
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 20 Lat

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Tu mam prośbę odnośnie KG Kaguya. Nic poza tym chyba nie mam do powiedzenia bo większość naprawdę fajnych pomysłów zaproponowała spora grupa użytkowników, którzy pisali przede mną :p

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]



Yasuhiko || Kazuhiko || Haruhiko

http://i.imgur.com/4tWVPtd.png

Mówię || Myślę || Szepczę || Krzyczę

Offline

 

#21 2016-07-03 16:14:01

 Ichuza

Administrator

35457109
Skąd: Otwock
Zarejestrowany: 2016-06-24
Posty: 369
Multikonta: Kami, Yoshi
WWW

Re: [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

     Pomysłów padło bardzo dużo. Postaram się wynagradzać te, które weszły w życie. Nie mogę przecież ofiarować wielu nagród nie wiedząc, czy coś przejdzie, czy zostanie po prostu odrzucone. Póki co sporządziłem małą listę tego, co zostało zaktualizowane w oparciu o wasze posty. Chciałbym więc wynagrodzić Shinsaku, dzięki któremu naznaczyłem osoby odp. do prowadzenia dziennika fabularnego oraz stanu miejscówek, za dodanie portów, podliczenie punktów reputacji, zmiany pogody (Ronin już chyba nie ma śniegu), za zrobienie toplist miesięcznymi, a także zamianę wynagrodzeń za sesje, zmianę poradnika dot. śmierci, usunięcie NPC, no i zaczęcie robienia systemu Jinchuuriki, choć to ostatnie i tak było nieuniknione. Ikkyo zaś zaproponował czystkę w recepcji, kartach postaci, itp, dodaniu kilku legend (póki co pojawiła się jedna, więcej info dostanie EM), tak samo odświeżenie tabeli PR, za odświeżenie obrazków w prowincjach i powołaniu nowego EM, co także było nieuniknione.  Wyłapałem także Koharo, co wskazał wiele literówek i błędów, które już sobie zapisałem, a niektóre nawet zdążyłem poprawić.
     Jeżeli ktoś wypisał problem, który został aktualnie poprawiony, to proszę się do mnie upomnieć, gdyż temat jest naprawdę szeroki i mogłem cokolwiek pominąć. Będę także tutaj odpisywał z każdą aktualizacją, by jak obiecał Katsuro - nagradzać za pomysły. Shinsaku otrzymuje więc 100 PU, Ikkyo 50 PU i Koharo 50 PU. Dodatkowo za pomoc przy robieniu aktualizacji Akio, Shinsaku i Zangetsu (albo na nową postać) otrzymują po 50 PU.


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 
  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Pytanie/miniKonkurs] Sprawy, które wymagają zmiany

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
sok caprio