Iryō Ninjutsu (医療忍術)
Medyczne ninjutsu to umiejętność znana niewielu wojownikom, wymaga olbrzymiej wiedzy oraz doskonałego panowania nad chakrą. Ninja musi poznać wiele tajników ludzkiego ciała, właściwości roślin leczniczych, układ tanketsu, punkty witalne itp. Kontrola nad chakrą jest zaś niezbędna aby właściwie leczyć chorego, medycy mają świadomość, że nawet najmniejszy błąd z ich strony może kosztować życie towarzysza, dlatego przywiązują do tego wielką uwagę. Zdolności lecznice sprawiają, że są niezwykle cenieni na polu bitwy, gdzie nie raz tylko dzięki ich natychmiastowej pomocy udaje się wyjść z poważnych opresji. Jednak medycy niekoniecznie muszą ograniczać się do leczenia, dzięki doskonałej znajomości anatomii i precyzyjnym ciosom są niezwykle groźnymi przeciwnikami. Istnieje nieoficjalny kodeks medycznych ninja zawierający 4 zasady:
Pierwszy warunek (第一項, Daiikkō): "Żaden medyczny ninja nie powinien przestawać leczenia dopóki jego towarzysze wciąż żyją."
Drugi warunek (第二項, Dainikō): "Żaden medyczny ninja nie powinien stać na lini frontu."
Trzeci warunek (第三項, Daisankō): "Żaden medyczny ninja nie powinien umrzeć aż nie będzie ostatnią żyjącą osobą swojej drużyny."
Czwarty warunek (第四項, Daiyonkō): "Jedynie ci medyczni ninja, którzy opanowali Technikę Siły Stu, mogą złamać powyżej wymienione warunki."
Poziom pierwszy
Opis:
Świeżo upieczony medyk posiada dość ograniczone umiejętność lecznicze, jednak może poszczycić się olbrzymią wiedzą na temat funkcjonowania ludzkiego organizmu. Doskonała znajomość własnego ciała umożliwia mu wprowadzenie się w stan, który przypomina śmierć. Posiada również wiedzę na temat używania i pielęgnacji zestawu medycznego, jednak w razie potrzeby może zastąpić narzędzia używając chakry skumulowanej w dłoniach jako skalpela. Jego zdolności wciąż stoją na dość miernym poziomie i mogą uczynić więcej szkody niż pożytku, zwłaszcza jeżeli zechce ich użyć na swoim przeciwniku. Poprzez nagłe przesłanie sporych pokładów chakry może zaburzyć funkcjonowanie układu nerwowego przeciwnika.
Tabela możliwości leczenia:
TYP OBRAŻEŃ | KOSZT CHAKRY ZA LECZENIE | CZAS TRWANIA LECZENIA | |
ZŁAMANIE | REKI | 15.000 | 4 posty |
NOGI | 15.000 | 4 posty | |
KOŚĆ TORSU | 18.000 | 5 postów | |
PĘKNIĘCIE | REKI | 10.000 | 3 posty |
NOGI | 10.000 | 3 posty | |
KOŚĆ TORSU | 13.000 | 4 posty | |
GŁOWY | niemoliwe | ||
POPARZENIE | REKI | 13.000 | 3 posty |
NOGI | 13.000 | 3 posty | |
TORSU | 17.000 | 4 posty | |
GŁOWY | niemoliwe | ||
ODMROŻENIE | REKI | 13.000 | 3 posty |
NOGI | 13.000 | 3 posty | |
TORSU | 17.000 | 4 posty | |
GŁOWY | niemoliwe | ||
ZERWANIE MIĘŚNIA | REKI | 15.000 | 4 posty |
NOGI | 15.000 | 4 posty | |
TORSU | 18.000 | 5 postó | |
USZKODZENIE ORGANU | PŁUC | niemożliwe | |
WĄTROBY | niemożliwe | ||
INNEGO ORGANU | niemożliwe | ||
SERCA | śmierć | ||
INNE | SINIAKI | 8.000 | 2 posty |
ZADRAPANIA | 8.000 | 2 posty | |
RANY KUTE | 10.000 | 3 posty | |
RANY CIĘTE | 10.000 | 3 posty | |
RANY SZARPANE | 12.000 | 4 posty |
-> OPANOWANIE: Trening.
-> PW: 150
-> PU: 40
-> CZAS TRENINGU: 2 dni
-> INNE: Profesja: Medyk
Poziom drugi
Opis:
Ten poziom Iryō Ninjutsu dostępny jest tylko dla tych, którzy świetnie panują nad swoją energią. Dzięki doskonałej kontroli chakry ninja jest w stanie opanować techniki, które leczą na poziomie komórkowym. Ta umiejętność pozwala mu na odtwarzanie kawałków skóry, mięśni, a przy olbrzymich kosztach nawet organów wewnętrznych. Dzięki olbrzymiej wiedzy na temat funkcjonowania organizmu medyk jest w stanie wydobyć trucizny z zatrutych osób. Ponadto uczy się wytwarzać specjalną chakrę o właściwościach leczniczych, która bez problemu radzi sobie ze średnimi ranami i mniej poważnym chorobami.
Tabela możliwości leczenia:
TYP OBRAŻEŃ | KOSZT CHAKRY ZA LECZENIE | CZAS TRWANIA LECZENIA | |
ZŁAMANIE | REKI | 18.000 | 3 posty |
NOGI | 18.000 | 3 posty | |
KOŚĆ TORSU | 20.000 | 4 posty | |
PĘKNIĘCIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
KOŚĆ TORSU | 18.000 | 4 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
POPARZENIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
TORSU | 22.000 | 3 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
ODMROŻENIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
TORSU | 22.000 | 3 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
ZERWANIE MIĘŚNIA | REKI | 18.000 | 3 posty |
NOGI | 18.000 | 3 posty | |
TORSU | 25.000 | 4 posty | |
USZKODZENIE ORGANU | PŁUC | niemoliwe | |
WĄTROBY | niemoliwe | ||
INNEGO ORGANU | niemoliwe | ||
SERCA | śmierć | ||
INNE | SINIAKI | 6.000 | 2 posty |
ZADRAPANIA | 6.000 | 2 posty | |
RANY KUTE | 10.000 | 3 posty | |
RANY CIĘTE | 10.000 | 3 posty | |
RANY SZARPANE | 10.000 | 3 posty |
-> OPANOWANIE: Trening.
-> PW: 350
-> PU: 100
-> CZAS TRENINGU: 5 dni
Poziom trzeci
Opis:
Ninja posiada olbrzymie umiejętności medyczne i cieszy się zaufaniem innych, dzięki temu przy współpracy z innymi medykami na tym poziomie jest w stanie uleczyć nawet najgorsze rany. Czasami jednak bywa za późno na leczenie, mimo to potężne techniki lecznicze umożliwiają ożywienie zmarłego kosztem własnego życia. Medyk zyskuje specyficzną umiejętność tworzenia sieci z chakry, dzięki nim może wytworzyć połączenie między swoimi organami, a organami przeciwnika. Jeżeli któryś z nich przestanie poprawnie funkcjonować to samo stanie się z drugim.
Tabela możliwości leczenia:
TYP OBRAŻEŃ | KOSZT CHAKRY ZA LECZENIE | CZAS TRWANIA LECZENIA | |
ZŁAMANIE | REKI | 18.000 | 3 posty |
NOGI | 18.000 | 3 posty | |
KOŚĆ TORSU | 25.000 | 3 postów | |
PĘKNIĘCIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
KOŚĆ TORSU | 23.000 | 3 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
POPARZENIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
TORSU | 23.000 | 3 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
ODMROŻENIE | REKI | 15.000 | 3 posty |
NOGI | 15.000 | 3 posty | |
TORSU | 22.000 | 3 posty | |
GŁOWY | 30.000 | 4 posty | |
ZERWANIE MIĘŚNIA | REKI | 18.000 | 3 posty |
NOGI | 18.000 | 3 posty | |
TORSU | 25.000 | 4 posty | |
USZKODZENIE ORGANU | PŁUC | 40.000 | 5 postów |
WĄTROBY | 35.000 | 4 posty | |
INNEGO ORGANU | 30.000 | 4 posty/td> | |
SERCA | śmierć | ||
INNE | SINIAKI | 5.000 | 2 posty |
ZADRAPANIA | 5.000 | 2 posty | |
RANY KUTE | 9.000 | 3 posty | |
RANY CIĘTE | 9.000 | 3 posty | |
RANY SZARPANE | 9.000 | 3 posty |
-> OPANOWANIE: Trening.
-> PW: 600
-> PU: 190
-> CZAS TRENINGU: 6 dni
Poziom czwarty
Opis:
Na tym poziomie użytkownik Iryō Ninjutsu osiągnął szczyt umiejętności i wiedzy medycznej, która umożliwia mu oszukanie natury. Dzięki świetnej znajomości ludzkiego organizmu jest w stanie rozpoznać nawet najmniejsze różnice w DNA w tym te odpowiedzialne za Kekkei-Genkai. Natomiast niezwykłe umiejętności medyczne umożliwią mu wyodrębnienie ich i przeszczepienie innemu człowiekowi.
Tabela możliwości leczenia:
TYP OBRAŻEŃ | KOSZT CHAKRY ZA LECZENIE | CZAS TRWANIA LECZENIA | |
ZŁAMANIE | REKI | 25.000 | 2 posty |
NOGI | 25.000 | 2 posty | |
KOŚĆ TORSU | 35.000 | 2 posty | |
PĘKNIĘCIE | REKI | 20.000 | 2 posty |
NOGI | 20.000 | 2 posty | |
KOŚĆ TORSU | 30.000 | 2 posty | |
GŁOWY | 45.000 | 3 posty | |
POPARZENIE | REKI | 20.000 | 2 posty |
NOGI | 20.000 | 2 posty | |
TORSU | 30.000 | 2 posty | |
GŁOWY | 40.000 | 3 posty | |
ODMROŻENIE | REKI | 20.000 | 2 posty |
NOGI | 20.000 | 2 posty | |
TORSU | 30.000 | 2 posty | |
GŁOWY | 40.000 | 3 posty | |
ZERWANIE MIĘŚNIA | REKI | 25.000 | 2 posty |
NOGI | 25.000 | 2 posty | |
TORSU | 35.000 | 3 posty | |
USZKODZENIE ORGANU | PŁUC | 60.000 | 3 posty |
WĄTROBY | 50.000 | 3 posty | |
INNEGO ORGANU | 40.000 | 3 posty | |
SERCA | śmierć | ||
INNE | SINIAKI | 5.000 | 1 post |
ZADRAPANIA | 5.000 | 1 post | |
RANY KUTE | 9.000 | 2 posty | |
RANY CIĘTE | 9.000 | 2 posty | |
RANY SZARPANE | 9.000 | 2 posty |
-> OPANOWANIE: Trening.
-> PW: 850
-> PU: 300
-> CZAS TRENINGU: 7 dni
DODATKOWE INFORMACJE
- Tabele możliwości leczenia dotyczą techniki Shōsen Jutsu.
- Zestaw medyczny można kupić w sklepach kraju księżyca.
Offline
Byakugō no In (白豪の印)
Pieczęć Siły Stu - niewiarygodna zdolność, szczyt technik pieczętujących oraz ostateczny poziom zaawansowania dla medyka, który chce swoje umiejętności opanować do niemalże boskiego poziomu. Dzięki niewiarygodnej kontroli chakry ninja jest w stanie gromadzić i zapieczętować swoją energię na ciele, a dokładniej na środku czoła, pod postacią niewielkiego rombu. Nagromadzona w ten sposób chakra może być użyta, poprzez uwolnienie, do swobodnego korzystania nawet z najbardziej wymagających technik, w tym dwóch specjalnych, medycznych, dzięki którym użytkownik zyskuje namiastkę nieśmiertelności. Można ją również przekazać potrzebującym. Niestety opanowanie tej zdolności wymaga ogromnych umiejętności, nie tylko kontroli chakry, ale też pieczętowania i, oczywiście, leczenia.
Magazynowanie chakry:
Pieczęć po raz pierwszy może pojawić się dopiero w momencie zapieczętowania odpowiednio dużej ilości energii. Dla każdego wartość ta jest inna, lecz za każdym razem jest to dwukrotność maksymalnych pokładów. Dopiero wtedy czarny romb zaznacza się na środku czoła, co oznacza, że użytkownik od tej chwili może korzystać z zapasów wedle uznania.
Nie jest jednak łatwo uzbierać odpowiednią ilość. Sztuka ta wymaga perfekcyjnej kontroli chakry i odpowiednich umiejętności. Koszt zapieczętowania 25.000 chakry to 15PU. Każda próba zapieczętowania musi być odnotowana tak jak rozwijanie statystyki. Należy napisać w temacie zmiany w statystykach oraz uzupełnić KP o odpowiednią informację.
Wymagania:
-> OPANOWANIE: Gromadzenie chakry do momentu pojawienia się pieczęci.
-> PW: 1.000
-> PU: 350
-> CZAS TRENINGU: nie dotyczy
-> INNE:- opanowane Iryō Ninjutsu na poziomie czwartym
- profesja: Medyk oraz Mistrz Chakry
- specjalizacja Fūinjutsu
- maksymalna kontrola chakry
DODATKOWE IFNORMACJE
- Zapieczętować chakrę można jedynie raz na tydzień (realnego czasu) i nie więcej niż 25.000.
- Nie ma górnej granicy pieczętowania. Można zmagazynować miliony chakry, wszystko zależy od ninja.
- Z magazynowanej energii nie można korzystać do momentu pojawienia się pieczęci, czyli uzbierania dwukrotności maksymalnych pokładów użytkownika.
- Korzystanie z przechowywanej chakry wymaga jej odpieczętowania (rozproszenie jest określane jako: Infūin: Kai i nie wymaga żadnych znaków). Pieczęć zmienia się na symbole pokrywające głowę, dzięki temu chakra rozprzestrzenia się po ciele użytkownika i jest do jego dyspozycji.
- Niemożliwe jest ponowne zapieczętowanie uwolnionej energii, której się nie wykorzysta, dlatego warto rozsądnie wybierać okazje do użycia.
- Chakra po uwolnieniu pozostaje dostępna w ciele do momentu zaśnięcia. Wyczerpanie z powodu zmęczenia lub odniesionych ran, a co za tym idzie sen, rozprasza pozostałą moc.
Offline