Ogłoszenie


  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Propozycja] Co dokładnie gracz wie w chwili rozpoczęcia gry

#1 2017-03-26 13:01:01

 Suoh

Klan Kiyoshi

46642233
Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2016-06-26
Posty: 332
Klan/Organizacja: Kiyoshi
KG/Umiejętność: Shōton
Ranga: Lider klanu
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 22 lata
WWW

[Propozycja] Co dokładnie gracz wie w chwili rozpoczęcia gry

    Cześć, ostatnio była wzmianka na ChatBox o tym jaką wiedzą fabularną dysponuje każdy początkujący gracz. Tych dyskusji było kilka, a z każdej odpowiedź była zbyt ogólna i pojawiały się pewne niejasności. Ostatnio Keisuke zarzucił pomysłem by zrobić jakiś spis, encyklopedię, cokolwiek co by to ujednoliciło. Oczywiście z racji tego, że jest leniem i pewnie nie wiedział jak się za to zabrał szukał, a raczej miał nadzieję, że ktoś inny to zrobi. Osobiście podobnie bym postąpił, ale tym razem postanowiłem zrobić wyjątek i wysunąć propozycję jakby taki "spis" wyglądał. Ma on przede wszystkim na celu zlikwidować te wszystkie niejasności fabularne jakie pojawiają się w przypadku wiedzy każdego nowego gracza (choć może i w przypadku starych również?).

    Podzieliłem wszystko na kilka kategorii aby łatwiej było odnaleźć do czego nasza postać aktualnie potrzebuje. Wiadomo, zbyt dużo tekstu, który w żaden sposób nie jest udekorowany czyta się strasznie ciężko a w połowie ma się ochotę rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady.

PODSTAWOWA WIEDZA KAŻDEGO GRACZA


1. Kraje:
    -> Każdy gracz zna dokładne położenie jakiegokolwiek kraju, który istnieje na NCW, wyjątkiem są te, które powstały fabularnie przez członków klanu bądź organizacje prywatne. W zależności od wielkości powierzchni sposób zdobycia wiedzy na ten temat jest różny, jeżeli mówimy o krainie o wielkości jednego dużego miasta to jedyny sposób aby się o tym dowiedzieć jest przybycie do takiego miejsca (jakaś misja fabularna by się przydała) ewentualnie przebywanie w okolicach i zdobycie wiedzy za pośrednictwem opinii publicznej.
    -> Znajomość położenia stolic a także większych miast również jest w podstawowym zakresie wiedzy każdego ninja.
    -> Wiedza na temat położenia innych lokacji typu 'Skaliste góry', 'Rzeka', 'Jezioro pamięci' jest już opcjonalna. Jeżeli mamy styczność z czymś wielkim i oczywistym (Wulkan, Wschodni brzeg, Skaliste góry) to gracz z samej obserwacji powinien wiedzieć gdzie znajduje się dana miejscówka fabularnie, natomiast w przypadku mniejszych obiektów bądź takich, które są dobrze ukryte bądź wtapiają się w otoczenia, gracz powinien zdobyć wiedzę na ich temat w sposób fabularny.
        -> Wyjątkiem od wyżej wymienionych podpunktów jest kraj, z którego gracz pochodzi. Użytkownik w tym przypadku zna każdy centymetr kraju bądź prowincji. Wszystkie ważne i mniej ważne lokalizacje, a także jest w pełni świadom zmian, które w nim zachodzą. Wyjątek stanowią prywatne budynki innych graczy, które zostały wybudowane.
        -> Gracz posiada wiedzę na temat głowy państwa niezależnie od tego w jakim kraju żyje. Wie dokładnie jak wygląda Daimyo, gdzie znajduje się ich pałac a także jaki mają stosunek do władzy i narodu a także ninja.

2. Klany:
    -> Każdy gracz posiada podstawową wiedzę na temat klanów głównych. Wie dokładnie w jakim kraju a nawet mieście znajduje się ich siedziba. Wyjątkiem są nowe klany, organizacje, które założone są przez grupkę osób. Wiedza na ich temat może zostać zdobyta po przez fabularne misje bądź przekroczenie określonego progu PR przez organizację.
    -> W przypadku organizacji wyrzutków każdy gracz wie tylko w jakim kraju i mieście znajduje się ich siedziba, informacje na temat umiejętności specjalnych są dla nich niedostępne.
    -> Podobna sytuacja w przypadku samotników, gracz potrafi wymienić nazwy klanów wchodzące w skład samotników, ale Kekkei Genkai, które należy do klanów organizacji a także takie, które powstały fabularnie są już niedostępne i aby zdobyć wiedzę na ich temat potrzeba wziąć udział w sesji fabularnej, wydarzeniu fabularnym bądź po prostu spotkać przedstawiciela takiego klanu i otrzymać o niego niezbędne informacje.
    -> Natomiast w przypadku liderów klanów sprawa wygląda nie co inaczej. Gracz posiada wiedzę na temat aktualnej głowy danego klanu tylko wtedy gdy osoba taka została wyróżniona w wydarzeniu fabularnym, gracz dowiedział sie w sposób fabularny, bądź PR lidera klanu jest wyższe niż... 100?
        -> Jeżeli gracz jest w klanie, który aktualnie prowadzi konflikt z innym ugrupowaniem, wiedza na temat przeciwnego klanu poszerza się o wiedzę geograficzną (tj. znajomość położenia wiosek a także innych lokacji oraz poszczególne budynki wewnątrz wioski).

3. Kekkei-Genkai:
    -> Podobna sytuacja jak w punkcie drugim. W przypadku klanów głównych gracz posiada wiedzę na temat nazwy Kekkei-Genkai, do kogo ono należy, ale nie wie w jaki sposób działa, a także jak dokładnie wygląda. Wyjątkiem są wydarzenia fabularne, które głośnym echem odbiły się na fabułę całego forum. Tutaj również zastosowałbym jakiś próg PR klanu do rozprowadzenia informacji na temat KG.
    -> Wiedza dotycząca KG dla samotników jak i wyrzutków opisana jest w punkcje drugim. Wydarzenia fabularne bądź spotkanie przedstawiciela danego klanu lub organizacji samotników i zdobycie informacji na temat Kekkei-Genkai/Umiejętności specjalnej zapewnia posiadania odpowiedniej wiedzy na ten temat.
        -> Analogicznie jak w poprzednim punkcie. Jeżeli gracz jest w klanie, który jest w stanie wojny z innym klanem, wtedy zakres wiedzy poszerza się o znajomość wyglądu oraz zasady działania Kekkei-Genkai. Techniki klanowe pozostają bez zmian (opisane w puncie czwartym).

4. Techniki:
    -> Każdy gracz posiada całkowitą wiedzę na temat technik, które sam posiada. W przypadku technik "zwykłych", żywiołowych, od profesji, stylu walki i umiejętności wcześniejsze poznanie w postaci treningu bądź fabularnie pozwala na zdobycie wiedzy na ich temat.
    -> Techniki klanowe są dostępne tylko dla przedstawicieli klanów tak samo w przypadku wyrzutków i jedyny sposób by zdobyć wiedzę na ich temat, a nie jest się częścią danego klanu, należy wziąć udział w wydarzeniu fabularnym bądź sesji, w której to dane techniki zostały użyte. Wtedy gracz zna nazwę a także mniej więcej sposób działania.

5. Wydarzenia fabularne
    -> Przyjmuje się, że każde wydarzenie fabularne, które się zakończyło i brali w nim udział przedstawiciele wszystkich klanów automatycznie ląduje w zakresie wiedzy każdego gracza. Wiedzę na temat wydarzeń, które aktualnie trwają a gracz nie bierze w nich udziału, należy zdobyć fabularnie. Wyjątkiem są sytuacje, w których dany event był dla określonej grupy osób bądź wydarzenie nie zostało rozgłośnione.
    -> Gracz posiada wiedzę na temat demonów, legend a także całej historii

6. Summony
        -> Gracz doskonale wie o istnieniu wszystkich summonów spisanych w tym dziale, wygląd, a także zachowanie. Słyszał o Górze Myoboku, ale należy przeprowadzić specjalną sesję aby się na nią dostać. Wyjątek stanowią summony stworzone przez graczy oznaczone prefixen [Propozycja].
        -> Wraz z podpisaniem paktu poznaje zdolności każdego summona, bez tego nie wie o nich kompletnie nic chyba, że widział je wcześniej w akcji a fabule.
        -> W przypadku graczy, którzy posiadają już summony, użytkownik nie ma o nich zielonego pojęcia,
chyba że odbył wcześniej specjalną sesję bądź zdobył wiedzę w sposób fabularny.

    To by było mniej więcej na tyle, trudno mi powiedzieć czy o czymś zapomniałem. Jeżeli chodzi o błędy to nie jestem pewny, ale jakieś się znajdą jak to mam w zwyczaju. Więc jeżeli macie jakieś propozycje to są one mile widziane, ogólnie uważam, że taka baza wiedzy przyda się i rozwiąże nieścisłości fabularne dotyczące wiedzy gracza, aby nie pojawiła się sytuacja, że ktoś posiada IQ over 99999999 i wie dosłownie wszystko.

Ostatnio edytowany przez Suoh (2017-04-24 18:46:25)

Offline

 

#2 2017-03-26 13:50:01

Yozora

Klan Uchiha

15871022
Zarejestrowany: 2016-01-10
Posty: 121
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Gunsō
Płeć: Dziewczyna
Wiek: 18

Re: [Propozycja] Co dokładnie gracz wie w chwili rozpoczęcia gry

Dobra, jak już to przeczytałem to coś napiszę.

1. Wygląda nieźle. Można byłoby jedynie dodać, że gracz ma większą wiedzę o kraju, z którego pochodzi. Wie trochę więcej niż położenie stolicy czy większych miast.

2. Nie jestem może dobrze ogarnięty z tym podziałem na klany główne i mniejsze. Ale te wchodzące w skład samotników to też klany, nie? Też mają swoje siedziby, też brały udział w różnych rzeczach. Nie powinna więc wiedza o nich wyglądać podobnie jak w przypadku klanów głównych? Zwłaszcza jeśli klan gracza prowadzi z takim klanem jakąś waśń, kiedy walczą od dawna czy coś w tym stylu. Poza tym to wygląda w porządku.

3. To samo co wyżej, czy nie powinno się mieć jakiegokolwiek pojęcia o kekkei genkai także tych mniejszych klanów? Nie mówię o tym, że powinien wiedzieć o co dokładnie w takim KG chodzi, raczej powinien znać plotki. Coś w stylu - Klan Nara: potrafią kontrolować cienie.

4. Rozumiem że w przypadku technik zwykłych, których gracz nie zna jest tak samo jak w przypadku technik klanowych? Dopiero jak gracz taką zobaczy to wie o co chodzi, si?

5. *Kiw kiw*

Ostatnio edytowany przez Yozora (2017-03-26 14:02:23)

Offline

 

#3 2017-03-26 14:06:17

 Suoh

Klan Kiyoshi

46642233
Skąd: Kraśnik
Zarejestrowany: 2016-06-26
Posty: 332
Klan/Organizacja: Kiyoshi
KG/Umiejętność: Shōton
Ranga: Lider klanu
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 22 lata
WWW

Re: [Propozycja] Co dokładnie gracz wie w chwili rozpoczęcia gry

Yozora napisał:

1. Wygląda nieźle. Można byłoby jedynie dodać, że gracz ma większą wiedzę o kraju, z którego pochodzi. Wie trochę więcej niż położenie stolicy czy większych miast.

W sumie racja, zapomniałem o tym akurat.

Yozora napisał:

2. Nie jestem może dobrze ogarnięty z tym podziałem na klany główne i mniejsze. Ale te wchodzące w skład samotników to też klany, nie? Też mają swoje siedziby, też brały udział w różnych rzeczach. Nie powinna więc wiedza o nich wyglądać podobnie jak w przypadku klanów głównych? Zwłaszcza jeśli klan gracza prowadzi z takim klanem jakąś waśń, kiedy walczą od dawna czy coś w tym stylu. To takie pytanko z mojej strony. Poza tym to wygląda w porządku.

Co do podziału, to panuje taki, że mamy klany główne, samotników i wyrzutków. Jak widzisz samotnicy są określani jako jedna grupa a dodatkowo fabularnie klany należące do tej organizacji liczą zbyt mało członków by stać się klanem głównym stąd takie moje wnioski. A co do konfliktu to tak, to jest ten wyjątek, o tym również zapomniałem

Yozora napisał:

3. To samo co wyżej, czy nie powinno się mieć jakiegokolwiek pojęcia o kekkei genkai także tych mniejszych klanów?

Jak wyżej.

Yozora napisał:

4. Rozumiem że w przypadku technik zwykłych, których gracz nie zna jest tak samo jak w przypadku technik klanowych? Dopiero jak gracz taką zobaczy to wie o co chodzi, si?

Tak. Dopiero jak pozna nazwę i zobaczy jak działa wtedy ogarnia o co chodzi w tej technice. Poruszając jeszcze temat nazwy. W Naruto użycie każdej techniki było poprzedzane wypowiedzeniem jej nazwy więc myślę, że na NCW powinno być tak samo. Wyjątkiem są oczywiście umiejętności tworzące wywodzące się z KG tworzących.

Offline

 
  • Index
  •  » Recepcja
  •  » [Propozycja] Co dokładnie gracz wie w chwili rozpoczęcia gry

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ninjaclanwars.pun.pl