Ogłoszenie


  • Index
  •  » Off-top
  •  » "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

#1 2014-02-05 18:01:50

 Katsuro

Administrator

5259823
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2009-09-05
Posty: 3716
Multikonta: Mamoru [NPC]
WWW

"Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

http://i.imgur.com/S0DiHVw.png
"Tak było kiedyś..."
Ninja Clan Wars



     Kolejna odsłona nowej serii traktuje o mechanice z różnych przedziałów czasowych na NCW. Jest tego sporo, więc materiał zostanie podzielony na części. Tym razem oszczędzę sobie dzielenia wszystkiego na daty, ponieważ moja pamięć nie jest na tyle dobra, żeby stwierdzić na 100% kiedy dany temat powstał. Tak czy inaczej, dla wielu ta część "Tak było kiedyś..." będzie dużym zaskoczeniem. Dlaczego? Sprawdźcie! ^^ Zapraszam do zapoznania się z tekstami wyciągniętymi z administracyjnych plików, schowanych głęboko w czeluściach komputerów.

EXPERIENCE



EXP - to punkty doświadczenia uzyskiwane za aktywność na forum. Punkty EXP są potrzebne do zdobywania kolejnych poziomów rozwoju. Za przejście na poziom dostajecie punkty, które przeznaczacie na rozwijanie atrybutów.

EXP można zdobywać za następujące rzeczy:

* Za misje:
   - Rangi D - 25 EXP
   - Rangi C - 40 EXP
   - Rangi B - 65 EXP
   - Rangi A - 90 EXP
   - Rangi S - 150 EXP

* Za walki:
   - treningowe - 5 EXP
   - wygrane - 15 EXP
   - przegrane - 5 EXP
   - zremisowane - 8 EXP

* Za nauczenie się nowego Jutsu:
   - Rangi E - 15 EXP
   - Rangi D - 25 EXP
   - Rangi C - 35 EXP
   - Rangi B - 45 EXP
   - Rangi A - 55 EXP
   - Rangi S - 65 EXP

* Za zdobycie nowej umiejętności:
   - za każdą umiejętność 40 EXP

* Za zdobycie/rozwinięcie pieczęci lub KG
   - za każdy lvl 50 EXP



Jak napisałem wcześniej za każdy osiągnięty poziom możemy sobie dopisać 4 pkt atrybutów (w dowolnym miejscu.
Aby awansować na kolejny poziom trzeba zdobyć 100 EXP np.:
1lvl = 100 EXP
2lvl = 200 EXP
13lvl = 1300 EXP
100lvl = 10000 EXP    itd...

Tak, dobrze widzicie. Kiedyś postaci na NCW wbijały levele! Cóż, swego czasu był to bardzo popularny sposób stosowany na PBF-ach. My to rozwiązanie podpatrzyliśmy i odpowiednio zmodyfikowaliśmy do naszych potrzeb. Całość miała kilka zalet, szczególnie dla ludzi, którzy lubią wbijać poziomy. Jedno trzeba przyznać - to było proste do zrozumienia. Bardzo ograniczało, lecz każdy mógł zrozumieć o co chodzi bez większego problemu.

*************



RANGI



Na naszym forum można dostać inne rangi niż na przeciętnym PBF o naruto. Tu nie ma oficjalnych rang. Są tytuły, które określają nasz stopień zaawansowania w grze:

* Przybysz - Nowy i nic o nim nie wiadomo.
Wymagania:
                     * 1 lvl - zaraz po zarejestrowaniu

* Młodzik - od niedawna zaczął być brany pod uwagę przez innych członków rodziny.
Wymagania:
                     * 10 lvl
                     * Przynajmniej 2 walki treningowe

* Zaawansowany - nauczył się podstaw i gna co raz wyżej po drabinie kariery w klanie.
Wymagania:
                     * 20 lvl
                     * po 3 misje rangi D i C

* Elita - swoimi zdolnościami prześcignęli średniaków klanowych, ich umiejętności są godne pochwały.
Wymagania:
                     * 35 lvl
                     * po 5 misji rangi D, C i B

* Dowódca - dowodzi na polu walki, jego decyzje mogą odwołać tylko wyżsi rangą.
Wymagania:
                     * 50 lvl
                     * po 7 misji rangi D, C, B i jedna misja A

* Zastępca lidera - pomaga liderowi i zastępuje go, gdy lider jest niezdolny do pracy na swoim stanowisku.
Wymagania:
                     * 75 lvl
                     * po 10 misji rangi D, C, B i po 2 rangi A i S

* Lider - sprawuje władzę nad klanem, jego decyzjom podlegają wszyscy.
Wymagania:
                     * 90 lvl
                     * po 15 misji rangi D, C, B, A i 3 S.
                     * Lider musi zostać zaakceptowany przez Administrację. Jeżeli będzie więcej kandydatów odbędzie się głosowanie.

Tutaj to samo co w przypadku expa - niezwykle proste rozwiązanie, mające jednak jeszcze więcej ograniczeń niż obecnie stosowane. Spełniasz wymagania - awansujesz. Oczywiście nie można zapomnieć o śmiesznych, jak na obecne standardy, opisach, chociaż pewnie nawet teraz znajdą się twory, które mogą się pochwalić gorszymi wypocinami

*************



RELIGIE



- Uchiha:
a) Susanoo - bóg morza, który został wygnany z nieba wraz ze swoim bratem. Po wygnaniu pływali po morzach. Brat zginął po napaści potwora morskiego, zaś on sam go pokonał. Z żałoby został na tym morzu po wsze czasy. Jego znakiem rozpoznawczym to burza, co ma oznaczać płacz po stracie brata, a jego symbolika, bądź cecha to obrona swoich bliskich.
b) Amaterasu - bogini dnia. Była jedną z tych, która wygnała zdrajców z nieba. Każde jej słowo i działanie było kierowane nadzieją na lepsze jutro, co jest jej cechą główną. Znak jej to Słońce.
c) Tsukuyomi - bóg nocy. Współpracował z boginią dnia podczas walki w niebiosach. Był najbardziej poszkodowany przez te walki, ponieważ rany po bitwie goiły się tysiąć lat. Księżyc mu zawsze towarzyszył, przez co stało się to jego znakiem rozpoznawczym, a ból to jego cecha rozpoznawcza.

- Senju:
a) Shinshin - bogini natury. Stworzyła każdą z istot i roślin z osobna z wielką dbałością o szczegoły. Gdy całą swą energię na to straciła, połączyła się z ziemią, a w miejscu gdzie to się stało wyrosło wielkie drzewo - jedyne w swoim rodzaju. Drzewo - jej atrybut, a życie to cecha jej.

- Hyuuga:
a) Ekou - bóg rozumu. Gdy na ziemi panowały katastrofy jedna po drugiej, które dotykały ludzi. On swą mocą obdarował swoich ludzi wiedzą, która pozwoliła im przetrwać te trudne czasy. Dał światło ludziom, co jest jego znakiem, zaś jego cecha to rozwaga.

- Shiro:
a) Tou - bóg zimy. To on zrzuca na ludzi lawiny i śnieg z nieba, który muszą przewegetować. Każda ofiara i modła skierowana w jego stronę była mu obojętna. Jego atrybut to śnieg, a cecha to obojętność.
b) Hyou - bogini zimowego wiatru. Każdy cel jaki sobie obrała był uparcie realizowany bez zwracania uwagi na przeciwności losu. Jej strybut to lód, a cecha to niezłomność w dążeniu do celu.

- Douhito:
a) Gigei - bogini sztuki. To ona według jej wyznawców dała ludziom możliwość do abstrakcyjnego myślenia. Atrybut jej to posąg kobiety, natomiast cecha to kreatywność.

- Kurama:
a) Daichi - bóg umysłu, który jak powiadają opowieści przekazywane z pokolenia na pokolenia, siedział i myślał. Gdy wreszcie ruszył się z miejsca, jego pomysły były przełomowe i prawie, że epokowe. Jego atrybut to głowa, a cecha to wiedza.

- Kantoku:
a) Tokudaisei - bóg siły. Według przypowieści to ten bóg, pokonał wielkiego potwora z trzema głowami, który zjadał ludzi. Użył swej niewyobrażalnej siły, by rozerwać go na trzy równe części. Jego atrybut to ciało
b) Sanmon - bóg mocy. Był żądną siły osobą. Ciągle tylko to go pociągało. Gdy osiągnął szczyt swych możliwości, załamał się i dopiero wtedy zrozumiał, że jest sam. Skazał się na wygnanie, a w pewnej kotlinie zrobił swoją samotnie. Po jakimś czasie w tej kotlinie stała brama - wielka i masywna. To jego znak, a cecha to potęga.

Yakushi:
a) Ekizai - bóg medycyny. Bardziej człowiek niż bóg. Choć duża część wynosi go na wyższy poziom. Był podróżnym lekarzem, który każdej wiosce pomagał. Nie tylko leczył, ale również też nauczał podstaw anatomii i zielarstwa. Jego atrybut to nóż, inaczej zwany skalpel, a cecha to zdrowie.
b) Dokugai - bóg chorób. Był przeciwnikiem Ekizai'a. Wędrował po świecie zarażając ludzi. To on dał początek truciznom. Ziemia długo się regenerowała po odejściu tego człowieka z tego świata. Atrybut jego to trucizna, a cecha to nieszczęście.

Goshji:
a) Fude - bogini natchnienia. Przebywała w lesie w ciągłym ruchu. Nie mogła znieść jednej pozycji. Ludzie gdy ją zobaczyli, zatrzymywali się i w miejscu stali. Jak odeszła z ich pola widzenia. Oni wracali do domów swych, gdzie zaczynali tworzyć piękne dzieła. Jej atrybut to pędzel, a cecha to ruch.
b) Sumi - bóg formy. Zakochany w bogini Fude, podążający wciąż za nią. Tworzył wiersze, rzeżby i malował ją. Każde dzieło było w inny sposób zrobione. Tu słowo, tam płótno, a tu jeszcze kamień. Była to nieodwzajemniona miłość, bo ona nie mogła usiedzieć po prostu w jednym miejscu. Atrybut jego to pędzel, a cecha to słowo.

Aburame:
a) Joouari - bogini rozrodu. Była matką wszystkich owadów. Nie posiadała ludzkiej formy. Ta królowa rozsądnie władała nimi. Później została zniszczona. Umierając zostawiła po sobie potomka, który zbiegł zabójcom. Jej atrybut to królowa każdego rodu, a cecha to władza.

Kioozuki:
a) Kaiyoujiyuu - bóg wolności. W niebie ciągle czuł, że jest w zamknięciu, że nie może poruszać się jak chce i gdzie chce. Uciekł stamtąd i pierwsze co zrobił to "połączył" się z oceanem. I tyle o nim słyszano. Jego atrybut to woda, a cecha to swoboda.

Inuzuka:
a) Urufu - bogini walki, która była wilczycą. Mity powiadają, że miała pod swoim władaniem wszystkie stada. Lecz nadszedł czas, gdy inni chcieli władzy. Zaatakowana podstępnie walczyła dzielnie do ostatniego tchu. Wygrała i przekazała władzę swoim potomkom, rozdzielając jej po równo. Po tym umarła. Cecha jej to zwycięstwo, a atrybutem jej to wilk.

Nara:
a) Keirin - bóg ciemności. Żył ciągle w lesie, który stał się jego symbolem. Nie ruszał się stamtąd. Gdy ktoś wchodził na jego terytorium, bawił się ze swoją ofiarą. Często nawet je torturował. Jego cechą jest bezsilność.

Kaguya:
a) Bikotsu - bóg trwałości. Istota, która sama żyła w górach. Pewnego dnia niedaleko jego siedliska zaczęła się erupcja ukrytego wulkanu. Próbował zatrzymać lawę płynącą na jego dom. Udało mu się, ale przypłacił to przyjeciem na siebie dużej części magmy. Ceną tego było to, że został z niego sam szkielet. Został w tym miejscu, aż wreszcie skamieniał. Atrybut jego to kości, zaś cecha to spokój.
b) Chidaruma - bóg zabijania. Był jednym z nielicznych, którzy walczyli w niebie po stronie buntowników. Po wygnaniu na ziemię, jedyne co robił to zabijał. Wszystko co się ruszało w zasięgu jego wzroku musiało umrzeć. Atrybut jego to krew, a cecha to barbarzyństwo.

Soma no Ko:
a) Futago i Tsuin - bóg i bogini miłości do bliźniaka. Byli oni bliźniakami. Brat był brutalny i silny, a soistra miła i wyrozumiała. Niszczył dużo rzeczy, zaś ona naprawiała po nim rzeczy, bądź przepraszała za niego. Ich cecha jest Yin i Yang, zaś atrybut to bliźniaki.

Prawdę mówiąc nie pamiętam, żeby ta "mechanika" odegrała jakąś ważniejszą rolę w grze. Po prostu była, bardziej jako ciekawostka dla specyficznych postaci. Test pochodzi ze skrytki Masaru, nie wiadomo nawet czy był on później poprawiany - rzucają się w oczy nieliczne literówki :P Jestem ciekaw czy dzisiaj podobna mechanika cieszyłaby się zainteresowaniem graczy.

*************



BONUS PIERWSZY
POZIOM ZAAWANSOWANIA JUTSU



W świecie ninja jest tak, że nie można opanować np. jakiegoś jutsu za pierwszym treningiem. Sama satysfakcja, że udało nam się wykonać technikę nie znaczy, że wyjdzie ona za każdym razem. Trzeba się doszkalać, żeby wydobyć cały potencjał z wybranej zdolności. Tak jest również u nas. Pierwszy trening oznacza tylko, że opanowaliśmy coś w pewnym stopniu – o tym decyduje admin/mod. Stopień ten określa wartość procentowa np. jeżeli ktoś wycenia nasz trening na 30% oznacza, że dana zdolność posiada jedynie 30% pierwotnej siły. Analogicznie jeżeli opis zostanie wyceniony na 50%. Aby osiągnąć pełen stopień zaawansowania należy powtarzać trening do osiągnięcia 100% . Oczywiście każda próba jest traktowana jako oddzielny trening. Nie dotyczy to treningów jutsu rangi D oraz kekkei-genkai.

Nie możemy sobie przypomnieć czy ta mechanika rzeczywiście była zastosowana czy została tylko jako plan w moim notatniku. Idea była słuszna, rozwiązanie całkiem ciekawe... jednak obecnie wiązałoby się to z wieloma trudnościami, wyliczeniami itp. Zresztą kiedyś poruszaliśmy w recepcji ten temat i stanęło na niczym. Jeśli ktoś to kojarzy z poprzednich edycji niech da znać.

*************



BONUS DRUGI
SYSTEM OBRAŻEŃ



Obrażenia jakie możesz otrzymać podczas ataku przeciwnika lub innej czynności.

1. Stopień obrażeń:
a) Zadrapania:
- Kończyny, efekt: możesz normalnie dalej walczyć;
- Tułów, efekt: kilka przetarć i koniec, walcz dalej i pokonaj go;
- Głowa, efekt: rysa na głowie nie powinna ci przeszkodzić w walce;
b) Lekkie:
- Kończyny, efekt: zaczyna ci krew z rany wypływać, ale w znacznym stopniu to nie przeszkadza;
- Tułów, efekt: mała rana na klacie, nie utrudnia ci walkę;
- Głowa, efekt: krew ci z głowy spływa, więc ubij tego natręta;
c) Średnie:
- Kończyny, efekt: czujesz ból, twoje możliwości są obniżone, ale walczyć nadal możesz;
- Tułów, efekt: przyspieszone tętno i oddech, krew się leje, bardzo mocny ból;
- Głowa, efekt: krew leje się ci na oczy, czujesz swój puls;
d) Ciężkie:
- Kończyny, efekt: nieznośny ból przeszkadza ci racjonalnie myśleć, a z ręki czy z nogi za wiele pożytku nie będzie;
- Tułów, efekt: zbliżasz się do śmierci i długo tak nie pociągniesz bez pomocy medycznej;
- Głowa, efekt: jak nie żyjesz to jesteś nieprzytomny i ciurkiem krew ci leci;
e) Krytyczne:
- Kończyny, efekt: nie masz kończyny, co masz zrobić, pytasz? lepiej się zabij drugą;
- Tułów, efekt: serce nie pracuje, nerki wysiadają, płuca w strzępach. I jak tu żyć na tym okrutnym świecie?;
- Głowa, efekt: oglądnij jakiś filmik z CS'a (Counter Strike) gdzie koleś "wali" headshoty, zobaczysz co się z Tobą właśnie dzieje.


Każde obrażenie można próbować leczyć:
a) Zadrapania:
- Kończyny: a po co leczyć? i co tu do leczenia?;
- Tułów: j/w;
- Głowa: j/w;
b) Lekkie:
- Kończyny: użyj opatrunku jakiegoś lub podstawowego jutsu medycznego;
- Tułów: j/w;
- Głowa: j/w;
c) Średnie:
- Kończyny: używając opatrunku nie pobrudzisz ubrania, ale uleczyć kiedyś to trzeba albo jutsu albo dłuższym odpoczynkiem;
- Tułów: z taką raną medyk sobie poradzi, ale długi odpoczynek zalecany;
- Głowa: j/w;
d) Ciężkie:
- Kończyny: bandaże nic nie pomogą, bardzo dobry medyk powinien mieć z tym jakieś szanse, po kuracji odpoczynek;
- Tułów: j/w;
- Głowa: najlepszy z najlepszych medyków będzie miał problem, ale może to właśnie Tobie się uda przeżyć;
e) Krytyczne:
- Kończyny: nie masz ręki i chcesz uleczenia? ... phi dobre;
- Tułów: nie żyjesz, i czego ty oczekujesz? może frytki do tego?;
- Głowa: bez komentarza -.-

System opracowany samodzielnie przez... Masaru! Do dzisiaj się zastanawiam jakim cudem to "coś" obowiązywało na NCW i dlaczego widniało jako mechanika BARDZO DŁUGO?! No cóż, zawsze gdy to czytam pojawia się uśmiech, trzeba to oddać autorowi, ale co miał w głowie gdy to pisał? Pewnie to samo co teraz :P


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#2 2014-02-05 18:24:59

Akio

Klan Namikaze http://i.imgur.com/WuFGFc5.png

59691030
Zarejestrowany: 2012-09-08
Posty: 800
Klan/Organizacja: Namikaze
KG/Umiejętność: kiroji senko
Ranga: Lider klanu
Płeć: Rudy
Wiek: 34

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

1.EXPERIENCE
Kiedyś to było  fajnie zamiast wydawać Pu na treningi dostawało się za nie Expa, aż by mi się chciało trenować te  eSki a nie tak jak teraz pół roku z treningiem się ociągam. Na dobrą sprawę teraz mamy coś podobnego w postaci PW można to uznać za jakiś wyznacznik Lvl.
2.RANGI
Widzę że jeszcze wtedy nie byliśmy zbyt oryginalni i system rangowy obowiązywał podczas misji. Miałbym 90+ lvl z moją rangą fajne uczucie W sumie po za wymaganiami to nie wiele się zmieniło od tamtego czasu, przynajmniej gdy porównuje się inne zmiany.
3.RELIGIE
Jakoś nie pasuję mi to do klimatu Naruto i nie widzę żadnego zastosowanie dla takiej mechaniki. Bo fabularnie każdy może sobie wybrać jakiego boga chce i jest dobrze. Za to zaciekawiły mnie nazwy niektórych klanów(może w przyszłości powiecie coś o nich więcej).
4.BONUS PIERWSZY POZIOM ZAAWANSOWANIA JUTSU
Co do tego to niby logiczne że aby coś opanować trzeba ćwiczyć jednak mogło to być szalenie upierdliwe i dla adminów i dla trenujących. Po za tym nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie Ninja używa podczas walki Jutsu które nie w pełni opanował, więc lepiej chyba uznać że nasze treningi dają 100% i tyle;)
5.BONUS DRUGI:SYSTEM OBRAŻEŃ
Przyznam szczerze dzisiaj może to wygląda zabawnie, ale gdy za pierwszym razem czytałem rany krytyczne to byłem przerażony taką możliwością. Szkoda, że do tej pory nie udało się wprowadzić rzadnego sprawniejszego systemu aczkolwiek to nie łatwa sprawa.


http://i.imgur.com/hQencLH.png

Offline

 

#3 2014-02-08 14:34:32

 Akami

Martwy

42754256
Zarejestrowany: 2012-08-18
Posty: 505
Klan/Organizacja: Wyrzutek
KG/Umiejętność: Fumetsu
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 38
Multikonta: Kazunari

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

Zawsze jarało mnie w grach wbijanie leveli, dlatego dawałem radę bardzo długo grać w przeróżne MMO i RPG. Szkoda, że wtedy nie grałem, bo o ile dzisiaj to by nie wypaliło, to zawsze byłaby ogromna satysfakcja z wbijania kolejnych poziomów.
Bardzo fajnie wyglądała ta sprawa z religiami. Choć mowa tu o samym pomyśle, bo wykonanie - i to nie będzie żadna obraza - pozostawia dużo do rzeczenia. Podejrzewam jednak, że jak na tamte lata to był to dość wysoki poziom. Coś takiego miałoby prawo bytu, choć trzeba by tutaj stworzyć wyznania nie przypisanie do klanów i bardziej związane z uniwersum, niż zdolnościami (patrz Wola Ognia [Jestem pewien, że to religia w świecie Naruto], albo DŻASZIN :3)
Jeśli chodzi o to procentowe zaawansowanie technik to z jednej strony trochę przekombinowane, choć z drugiej strony dałoby się to ulepszyć. Tyle, że działałoby to od drugiej stronę. Tj. im więcej używasz, tym silniejsza technika. Chyba przykładów z A&M nie muszę podawać. Oczywiście to są moje daawne gdybania i wątpię, żeby komuś się chciało tyle nad tym siedzieć. Sam fakt, że już tego nie ma, mówi sam za siebie. Choć nie ukrywam, że całkiem ciekawy aspekt.
Na ranach to już kompletnie się rozłożyłem. Profesjonalizm opisów pierwsza liga. Humorystyka świetna, aż szkoda, że dzisiaj ciężko znaleźć ją w jakichś poradnikach.


http://i.imgur.com/TDQuAfP.gif

Offline

 

#4 2014-02-10 19:16:32

Ayatane

Nikushimi http://i.imgur.com/nQ4N9BM.pnghttp://i.imgur.com/ipBWKhc.png

33401269
Call me!
Zarejestrowany: 2013-06-03
Posty: 653
KG/Umiejętność: Hyouton
Ranga: Elita
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 17 lat

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

1. Experience
Czy tylko ja widzę w tym systemie lukę, polegającą na tym, że im wyższy ma się poziom, tym szybciej się expi? Wartość punktów doświadczenia, potrzebnych do zdobycia kolejnych poziomów, powinna rosnąć z każdym lvl'em np. 2 lvl - 100exp, 3 lvl - 300exp, 4 lvl 600exp itd., by było coraz trudniej. Tak czy inaczej, mechanika z exp'em podoba mi się, choć chyba wolę aktualny sposób rozwoju postaci.

2. Rangi
O ile na typowych forach o Naruto rangi w stylu "genin, chuunin i jounin" uważam za dobry pomysł, tak na NCW o wiele lepszym rozwiązaniem jest to, co pbf oferuje nam aktualnie. Możliwe, że z działającym wtedy systemem experience współgrało to nieźle, ale teraz moim zdaniem by nie przeszło.

3. Religie
Gdyby było to nieco bardziej rozwinięte i cokolwiek wynikało z wybranej religii, nawet mogłoby przejść. Teraz jednak każdy może wierzyć w co tam chce, dodając sobie po prostu wyznanie do KP, więc coś takiego jest raczej zbędne, chociaż kto wie? No i przypisanie wyznania do konkretnego klanu boli :C

4. Poziom zaawansowania jutsu
Generalnie mechanika bardzo sensowna i realistyczna ale... jakoś nie pasuje mi do forum teraz. Treningi i tak ciężko mi się pisze, a jak jeszcze trzeba by je wielokrotnie powtarzać... ojej ojej...
Ew. mogłoby to przejść, gdyby rósł poziom zaawansowania jutsu podczas korzystania z niego na sesjach!

5. Drugi system obrażeń
No i najlepsze jak zwykle na końcu, czyli popisowy numer Masaru! Opis obrażeń krytycznych rozwalił mnie doszczętnie, podobnie jak leczenie takowych zranień. Posługując się językiem gimbazy - bk


http://i.imgur.com/OCIkxGh.png

Offline

 

#5 2014-02-11 07:50:08

 Ichitsu

Uchiha http://i.imgur.com/ehYjjLR.png

25350338
Call me!
Skąd: Zewsząd
Zarejestrowany: 2011-08-21
Posty: 912
Klan/Organizacja: Uchiha
KG/Umiejętność: Sharingan
Ranga: Lider
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 23
Multikonta: Koruzonu
WWW

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

O fak, pamiętałem jak starzy wyjadacze mówili coś o expie na starszych edycjach NCW, ale takiego czegoś się nie spodziewałem... Ayatane ma chyba rację z tą luką, no ale cóż - było minęło
Co do rang to te pozostały niezmienione z tego co widzę (oprócz tych początkowych, które zostały zastąpione Członkiem klanu), ale bardzo długo musiałem przyzwyczajać się do braku rang standardowych (moja mina gdy Matsuo mi to objaśniał mówiła sama za siebie ) i mimo tego, że w tym momencie to wygląda lepiej, to chciałbym jeszcze wrócić do starych sposobów na zdobywanie fejmu (patrz egzaminy na genina/chuunina/jounina).
Co do religii, to przez długi czas zastanawiałem się czy nie zaproponować wprowadzenie faktycznych bóstw Shinto na forum, które dawałyby jakieś określone bonusy czy niewielkie, ale charakterystyczne zdolności. Gdyby ten stary pomysł był bardziej rozwinięty, to faktycznie wyglądałoby to ciekawie - oczywiście po usunięciu przypisania do klanów
Co do poziomu zaawansowania, to chyba pomysł był dobry jedynie na papierze Wiadomo, że nie wszystkiego się od razu opanuje przy pierwszym treningu, ale te wizje pieprzenia się z postami + nasze aktualne płacenie PU za treningi... Nieeeee, nieeeeee, to nie pasi
A system obrażeń to forumowy kwiatek, za który Masaru otrzymuje ode mnie wieczny szacun


http://i48.tinypic.com/1610xy.png

Offline

 

#6 2014-02-12 13:50:45

Akio

Klan Namikaze http://i.imgur.com/WuFGFc5.png

59691030
Zarejestrowany: 2012-09-08
Posty: 800
Klan/Organizacja: Namikaze
KG/Umiejętność: kiroji senko
Ranga: Lider klanu
Płeć: Rudy
Wiek: 34

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

Co do egzaminów to faktycznie fajny motyw, ale w sumie to tylko nazwy bo nic nie stoi na przeszkodzie żeby jakiś lider zorganizował egzamin na elite klanu czy na dowódce, zostań wreszcie tym liderem Uchiha i zrób coś takiego Jakby mój klan był liczniejszy to już dawno bym coś takiego zorganizował niestety w dwójkę ciężko.
Religie jak już wspomniałem nie za bardzo mi osobiście pasują do klimatu Naruto, wiadomo jakieś występują ale głownie w nazwach technik niż w rzeczywistości. Dodanie religii z bonusami zmuszało by do tego aby Ci bogowie istnieli i mieli wpływ na rozgrywkę. Bo skoro zsyłają "błogosławieństwo" to w każdej chwili mogą się pojawić, a to podchodzi już zdecydowanie bardziej pod inne klimaty.

Spoiler:

Znając moje szczęście w mandze typ przy Sasuke okaże się być jakimś bogiem.


http://i.imgur.com/hQencLH.png

Offline

 

#7 2014-02-12 14:27:34

 Shinsaku

Wyrzutek http://i.imgur.com/pXCGfcW.png

7348301
Zarejestrowany: 2012-08-30
Posty: 1269
Klan/Organizacja: Wyrzutek
KG/Umiejętność: Kibaku Nendo / Jinchūriki
Ranga: Lider Wyrzutków
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 37
Multikonta: Adatte

Re: "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

Wreszcie chwila oddechu, hyyyyyyyyyyy! Więc i na mnie kolej!
Racja, wspomniane mechanizmy forum może i miały swój urok. Sam jestem niezmiernie ciekawy, jak wyglądałaby moja przygoda z NCW, gdybym trafił w okres panujących tam właśnie takich zasad. Trudno mi przewidzieć, czy bardziej by mi podeszły, czy nie, jednak z pewnością było tam kilka aspektów, na jakie mógłbym zwrócić uwagę.
System obrażeń. Niby kwiatki, niby śmiesznie, a jednak. Przynajmniej było jasne, co i jak, kiedy nasz bohater zebrał baty. A teraz to co drugi wielki bohater, który po niemal śmiertelnej sesji popyla sobie po świecie, uznając, że przecież cięta rana to nic takiego. A potem się dziwić, że szpital świeci pustkami! Bo choć rzeczywiście te opisy były strasznie surowe i zabawne, to przynajmniej wszystko było jasno określone. Mam wrażenie, że teraz stawia się przede wszystkim na uczciwość gracza, co jednak nie zawsze przynosi dobre owoce. No ale może jestem zbyt krytyczny. Sorry, tak mi coś ostatnio dolega.
Co do rang to sam ostatnio myślałem o jakimś wyłonieniu elity swojej organizacji, jednak doszedłem do wniosku, że gracze są na razie zbyt niestabilni, by fundować im jakieś rozgrywki w stylu turnieju z Enko, bo mogłoby się to zakończyć jedynie klapą. Tym bardziej i mnie terminy nie rozpieszczają...
Religie trochę naciągane jak dla mnie no i zwyczajnie - niepotrzebne. Mamy jednego bożka, myślę, że wystarczy w zupełności! Wbijanie expa pewnie i urozmaiciłoby rozgrywkę, ale na jak długo cieszyłoby się wśród nas - graczy? Podejrzewam, że wielu z nas kierunkowałoby swoje postacie w jedynie taki sposób, by jak najwięcej tego doświadczenia zgarnąć, a to byłoby zdecydowanie bardziej sztywne i nienaturalne niż to, co w tej chwili ma nam do zaoferowania forum.
No i ostatnia sprawa - wbijanie poziomów jutsu! Już sobie wyobrażam powszechne zdenerwowanie, kiedy przychodzi nam pisać po raz kolejny trening w zasadzie TEN SAM. Może i dla osób, które z przyjemnością leją wodę to tu, to tam, jak choćby ja, nie byłby to znowu taki straszny problem. Podejrzewam, że nawet urozmaiciłoby to w jakiś sposób odbywane przez moją postać treningi. Jednak wiadomo, że jak kogoś męczą sprawy takie, jak pisanie długich tekstów... Wszyscy znamy liczne przykłady rezygnujących z gry tutaj ludzi, którzy odkrywają, że treningi same się nie napiszą... Możliwe, że byłaby to dla nich bariera nie do przejścia.
Pozdrawiam gorąco, idę spać!

Offline

 
  • Index
  •  » Off-top
  •  » "Tak było kiedyś..." #2 - MECHANIKA

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
caprio napój