Ogłoszenie

#1 2013-02-24 18:59:43

 Katsuro

Administrator

5259823
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2009-09-05
Posty: 3711
Multikonta: Mamoru [NPC]
WWW

Sesje

SESJE



Spis treści:

CZYM JEST SESJA?

     Sesja to wydarzenie fabularne, które wpływa w różnym stopniu na gracza oraz otaczający go świat. Z reguły przeprowadzana przez Strażnika lub Event Mastera stawia przed wojownikiem określone zadanie, którego może się podjąć lub zaniechać jakichkolwiek starań. Pomimo tego przywileju, brak działania może, lecz nie musi, doprowadzić do poważnych konsekwencji. Od strony fabularnej użytkownik nie otrzymuje wielu informacji, ponieważ sesja nie zawsze oznacza jasno określoną misję (tak jak w przypadku A&M), przygoda może zacząć się od płynnego przejścia np. pomiędzy treningiem a przypadkowo spotkanym człowiekiem.

JAK ODBYĆ SESJĘ?

     Żeby móc spróbować swoich sił podczas sesji należy spełnić dwa warunki, poza najbardziej chyba oczywistym - ukończeniem Szkoły Ninja. Po pierwsze, należy zagospodarować sobie nieco czasu, dzięki któremu wszystko przebiegnie sprawnie. To bardzo ważny element pozwalający w pełni cieszyć się prowadzeniem postaci, bez niego najłatwiejsze zadanie może trwać nawet kilka dni, a to prawdopodobnie doprowadzi do przerwania przygody. Drugim warunkiem jest znalezienie chętnego MG. Jeżeli użytkownik dopiero dołączył do gry i nie posiada znajomości, które pozwoliłyby mu na poradzenie sobie z tym problemem, ma dwie możliwości: zgłosić się w tym wątku lub poszukać zainteresowanego na czacie.

KIM JEST MG?

     Mistrz gry (MG) występuje u nas pod postacią Strażników i Event Masterów, a czasami również pod postacią administracji (jedynie podczas eventów i sesji specjalnych). Jego zadaniem jest kierowanie światem i wydarzeniami rozgrywającymi się podczas sesji, walki czy eventu. Może tworzyć nowe miejsca, postacie; ma wpływ na niemal wszystko. Jedyny wyjątek stanowią gracze, którzy nie znajdują się pod bezpośrednią władzą mistrza gry. Jego jedynym ograniczeniem jest mechanika, którą jednak może delikatnie naginać w zależności do swoich potrzeb (po uprzednim kontakcie z administracją) oraz fabuła forum, za której rozwój jest odpowiedzialny, więc w gruncie rzeczy jedyne, co go ogranicza to własna pomysłowość, kreatywność, wyobraźnia oraz zdrowy rozsądek.

JAK ZOSTAĆ MG?

     Każdy gracz, którego postać ukończyła Szkołę Ninja i obył się ze światem Ninja Clan Wars w sposób zadowalający (w mniemaniu administracji), może zostać Mistrzem Gry. Wystarczy wyrazić chęć przeprowadzenia sesji i znaleźć gracza, który jest chętny, aby wziąć w niej udział. Następnie należy zgłosić się do administracji z prośbą o przyznanie konta z odpowiednimi uprawnieniami. Przed rozpoczęciem prowadzenia sesji warto dobrze zapoznać się z fabułą i realiami forum oraz indywidualną fabułą graczy, którzy w niej uczestniczą. Jeżeli wszystko będzie w porządku można rozpocząć sesje.     

     Żeby rozpocząć sesje należy zalogować się na jedno z kont MG, do których hasła można zdobyć u administracji. Z każdym nowym MG hasła są zmieniane! Po zalogowaniu można przystąpić do sesji. Konta MG są do dyspozycji każdego gracza, który chce przeprowadzić sesje. Zabroniona jest jednak jakakolwiek zmiana danych w tychże kontach.

INNE ZADANIA MG?

     Mistrz gry może pełnić rolę sędziego w walkach, jeżeli gracze wyrażają taką chęć oraz jest osoba, która chciałaby się tego podjąć. W nagrodę za sędziowanie dostaje 20PU oraz 20PW. Całe przygotowanie odbywa się tak samo jak w przypadku MG, który wykonuje sesje.

MG NIE ODPISUJE?

     Jeżeli MG, który prowadzi sesje lub sędziuje przestanie nagle, z niewyjaśnionych przyczyn, odpisywać uczestnikom można go w bardzo łatwy sposób zastąpić. Wystarczy zgłosić administracji takowy problem oraz mieć zastępce na miejsce zaginionego MG. Wtedy taka osoba dostaje konto poprzednika z nowym hasłem i może już swobodnie kontynuować prowadzenie. Jeżeli jednak zastępcy brak, a chęć kontynuacji gry jest zbyt duża na czekanie administracja może poszukać fabularnego sposobu, dzięki któremu gracz będzie mógł zaniechać odbywanej przygody. Wynagrodzenie dostaje tylko osoba, która zakończy sesje! Zaginiony MG może sobie tylko pluć w brodę.

UCZESTNIK NIE ODPISUJE?

     Gracz, który, najprościej mówiąc, olewa sobie odpisywanie w pewien sposób narusza sprawne funkcjonowanie świata gry poprzez zastój jaki wprowadza. Jeżeli bez uprzedniego poinformowania zdarzy się sytuacja, w której po 2 dobach uczestnik sesji (w przypadku drużynowej okres ten skraca się do 24h) nie raczy odpisać, Mistrz Gry ma możliwość, a nawet obowiązek, fabularnie rozprawić się z delikwentem. Jak? W tym celu należy skonsultować się z administracją (najlepiej z Masaru) odnośnie kary, którą może być usunięcie prowadzonego wojownika z fabuły poprzez porwanie, uwięzienie, (trwałe) okaleczenie lub nawet śmierć - w zależności od sytuacji.


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#2 2013-07-09 21:14:47

 Katsuro

Administrator

5259823
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2009-09-05
Posty: 3711
Multikonta: Mamoru [NPC]
WWW

Re: Sesje

RODZAJE SESJI



     Pomimo tego, że fabularnie postać nie ma konkretnych informacji, o tym co ją czeka (nie licząc wyjątków) gracz, który ją prowadzi ma więcej informacji. Każdy kto zgłasza chęć odbycia sesji ustala z MG jej poziom. Nie musi być on dostosowany do zdolności postaci - dziecko świeżo po ukończeniu Szkoły Ninja może udać się na śmiertelną misję, nikt mu tego nie zabroni, każdy kieruje swoim życiem jak chce. W zależności od rodzaju przeprowadzonej sesji uczestnik lub uczestnicy oraz MG otrzymują różne wynagrodzenia. Wyróżniamy kilka charakterystycznych form:

TRADYCYJNE SESJE

-> Sesja prosta - Sielanka dla każdego, kto ma choć odrobinę oleju w głowie i zaledwie podstawowe zdolności bojowe. Idealna dla nowicjuszy, którzy chcą nabrać nieco doświadczenia, dowiedzieć się czegoś o świecie, w jakim przychodzi im żyć. Przygody tego typu raczej nie wymagają ogromnych umiejętności, a jeżeli już przyjdzie zadać cios, to przeciwnikiem będzie osobnik z gatunku tych, którzy o ninja słyszeli, wiedzieli ich, ale nic poza tym. Również napotkane problemy nie wymagają tęgiego umysłu, a poradzić może sobie z nimi nawet średnio inteligentne dziecko.

Pojedyncza:

Przewidywany stopień zagrożenia: niewielki
Nagroda za sesje [gracz]: 30PU i 10PW + 250Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 45PU i 10PW + 250Ryo
Długość: minimum 12 odpisów MG
PR klanu: od -1 do 1
PR gracza: od 0 do 4 (pozytywne/neutralne/negatywne)

Grupowa:

Przewidywany stopień zagrożenia: niewielki
Nagroda za sesje [gracz]: 45PU i 15PW + 250Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 35PU i 10PW + 250Ryo (+10PU za każdego gracza)
Długość: minimum 18 odpisów MG
PR klanu: od -1 do 1
PR gracza: od 0 do 4 (pozytywne/neutralne/negatywne)

-> Sesja normalna - Od każdego uczestnika wymaga użycia zdobytego doświadczenia, nie tylko tego z zakresu walki, ale również kojarzenia pewnych faktów oraz logicznego myślenia. Nie zawsze trzeba używać siły, czasem wystarczy wysilić szare komórki, wykazać się zdolnością przemawiania do innych, by móc słowem dojść do tego, do czego pięści dotrzeć nie zdołają. Jeżeli jednak pojawi się wróg to może się okazać, że nie jest zwykłym chłopcem do bicia, lecz oponentem, który w niczym nie ustępuje prowadzonej postaci.

Pojedyncza:

Przewidywany stopień zagrożenia: średni
Nagroda za sesje [gracz]: 60PU i 20PW + 500Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 90PU i 20PW + 500Ryo
Długość: minimum 16 odpisów MG
PR klanu: od -2 do 2
PR gracza: od 0 do 8 (pozytywne/neutralne/negatywne)

Grupowa:

Przewidywany stopień zagrożenia: średni
Nagroda za sesje [gracz]: 90PU i 35PW + 500Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 70PU i 20PW + 500Ryo (+20PU za każdego gracza)
Długość: minimum 20 odpisy MG
PR klanu: od -2 do 2
PR gracza: od 0 do 8 (pozytywne/neutralne/negatywne)

-> Sesja trudna - Podejmując się wykonania tego typu sesji należy mieć świadomość tego, że prowadzona postać może nie doczekać kolejnego świtu. Zagrożenia czają się wszędzie i chociaż nie zawsze ninja staje przed zadaniem wymagającym użycia całego arsenału, to należy z ogromną rozwagą podejmować każdą decyzję. Samo wyszkolenie w boju może nie wystarczyć. Niejednokrotnie życie wojownika i nie tylko będzie zależało od innych jego zdolności.

Pojedyncza:

Przewidywany stopień zagrożenia: duży
Nagroda za sesje [gracz]: 90PU i 40PW + 1.000Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 135PU i 40PW + 1.000Ryo
Długość: minimum 20 odpisów MG
PR klanu: od -2 do 2
PR gracza: od 0 do 12 (pozytywne/neutralne/negatywne)

Grupowa:

Przewidywany stopień zagrożenia: duży
Nagroda za sesje [gracz]: 135PU i 60PW + 1.000Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 105PU i 40PW + 1.000Ryo (+30PU za każdego gracza)
Długość: minimum 30 odpisów MG
PR klanu: od -5 do 5
PR gracza: od 0 do 12 (pozytywne/neutralne/negatywne)

-> Sesja bardzo trudna - Równie dobrze można napisać: sesja śmiertelna. Słowo śmierć będzie pojawiało się na każdym kroku, czy to pod postacią bezpośredniego zagrożenia, czy gonitwy myśli, które nie pozwalają spokojnie zasnąć. Tutaj nie ma miejsca na sentymenty. Chętny do wykonania takiej przygody powinien nie tylko biegle władać bronią oraz jutsu, ale także słowem. Ponadto zdolności taktyczne, komunikacji z osobami o najtrudniejszych charakterach, wiedza i umiejętności z zakresu przetrwania w najtrudniejszych warunkach - to wszystko na pewno zostanie sprawdzone. Jeden nierozważny ruch, głupota lub chęć dowartościowania się kosztem innych wystarczy, żeby bardzo szybko wyzionąć ducha.

Pojedyncza:

Przewidywany stopień zagrożenia: bardzo duży
Nagroda za sesje [gracz]: 120PU i 55PW + 5.000Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 180PU i 65PW + 5.000Ryo
Długość: minimum 30 odpisów MG
PR klanu: od -10 do 10
PR gracza: od 0 do 14 (pozytywne/neutralne/negatywne)

Grupowa:

Przewidywany stopień zagrożenia: bardzo duży
Nagroda za sesje [gracz]: 180PU i 80PW + 5.000Ryo
Nagroda za sesje [MG]: 140PU i 65PW + 5.000Ryo (+40PU za każdego gracza)
Długość: minimum 45 odpisów MG
PR klanu: od -10 do 10
PR gracza: od 0 do 14 (pozytywne/neutralne/negatywne)

SESJE NIESTANDARDOWE

-> Poszukiwania zwoju z paktem - Sesja taka nie należy do najtrudniejszych, ale w zależności od okoliczności, może sprawić wiele problemów i pochłonąć sporo czasu. Jej wyjątkowość polega na tym, że tylko i wyłącznie Mistrz Gry otrzymuje za nią wynagrodzenie - dla uczestnika nagrodą jest ewentualne znalezienie paktu.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG, dostosowany do sytuacji
Nagroda za sesje [MG]: 25PU i 20PW
Długość: minimum 15 odpisów MG
PR: brak

-> Rozwijanie zdolności - Tyczy się to głównie KG oraz umiejętności specjalnych, które wymagają zrobienia czegoś wykraczającego poza możliwości jednej osoby. Zasada jest taka jak w przypadku zwoju z paktem - tylko MG otrzymuje wynagrodzenie za taką sesje.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG
Nagroda za sesje [MG]: 45PU i 15PW
Długość: minimum 12 odpisów MG
PR: brak

-> Podróż na Myobokuzan - Polega ona na przekonaniu do siebie szefa danej grupy summonów, który pozwoli na podróż na Górę Myoboku stosując technikę odwróconego przywołania. Tak jak w przypadku dwóch wcześniejszych rodzajów poziom trudności zależy od MG i tylko on otrzymuje wynagrodzenie (jego wielkość zależy od wybranego stopnia trudności). Nie każdy posiadacz paktu może odbyć taką sesje - tylko silni ninja posiadający ku temu ważny powód (oraz zgodę administracji) będą mieli okazję to uczynić. Więcej informacji tutaj.

Przewidywany stopień zagrożenia: zależny od MG
Nagroda za sesje [MG]: 45PU i 15PW
Długość: minimum 12 odpisów MG
PR: brak

-> Rywalizacja - Opcja dla graczy pragnących zmierzyć się z innymi w sposób inny niż w bezpośredniej walce. Sesja taka polega na wyznaczeniu zadania, które należy wykonać możliwie jak najszybciej. Jednostki lub grupy walczą o to, żeby osiągnąć cel przed pozostałymi. Tylko zwycięzcy mogą w pełni cieszyć się odbytą sesją - oprócz słodkiego smaku wygranej dostają także większe wynagrodzenie, pokonani tracą bonusy kosztem rywali.

Przewidywany stopień zagrożenia: w zależności od wyboru graczy
Nagroda za sesje [gracz]: zwycięzcy otrzymują 150%, a pokonani 50% danego wynagrodzenia
Nagroda za sesje [MG]: w zależności od poziomu sesji
Długość: w zależności od poziomu sesji
PR klanu: od -2 do 2
PR gracza: od 0 do 8 (pozytywne/neutralne/negatywne)

-> Zadanie specjalne - Każdy kto podlega osobie wyższej rangą może zostać wyznaczony do zadania, którego cel zna tylko zlecający. Jeżeli gracz podejmie się wyzwania, będzie musiał poradzić sobie z danym problemem bez pomocy MG. Są tylko dwie opcje: powodzenie i porażka. W pierwszym przypadku, oprócz chwały i ewentualnej nagrody od zleceniodawcy, ninja otrzymuje skromny bonus pomagający w dalszym rozwijaniu postaci. Wykonawca musi sam zgłosić się po nagrodę w odpowiednim dziale!

Przewidywany stopień zagrożenia: w zależności od zleceniodawcy (nie ma wpływu na nagrodę)
Nagroda za sesje [gracz]: 45PU i 15PW
PR klanu: od -2 do 2
PR gracza: od 0 do 8 (pozytywne/neutralne/negatywne)

Trzeba zrozumieć!

W powyższych typach sesji celowo nie podane zostały żadne przykłady. Każdy MG musi uświadomić sobie to, że np. eskorta może być zarówno banalnym zadaniem oraz zagrażającą życiu misją - wszystko zależy od tego kogo lub co eskortujemy. To samo w przypadku sesji wymagających logicznego myślenia, podróży, walki czy nawet śledzenia. Tylko i wyłącznie do Mistrza Gry należy odpowiednie dobranie stopnia trudności do uczestników. Koniecznie należy pamiętać także o jakości sesji, co również łączy się z jej długością - nie chcielibyśmy widzieć śmiertelnej sesji ograniczającej się do kilku postów i podsumowania.

DODATKOWE WYNAGRODZENIE



     Zdarzają się przypadki, że gracze prowadzą bardzo długie sesje, wychodząc szeroko ponad minimalną ilość wymaganych postów. Ponieważ nie chcemy porównywać ich do tych, którzy prowadzą najkrótsze sesje, wprowadziliśmy system dodatkowego wynagrodzenia, który podwyższa liczbę otrzymywanych Punktów Umiejętności. Dodatkowe punkty uzależnione są od liczby dodatkowych postów, które wyszły ponad minimalne wymaganie. Wyżej wymienioną zależność przedstawia poniższa tabelka.

Sesja pojedyncza:

GRACZ
Rodzaj sesji Minimalna ilość postów Możliwa dodatkowa ilość postów Maksymalna ilość postów Ilość PU za jeden dodatkowy post Minimalna ilość PU do zdobycia Maksymalna ilość PU do zdobycia
prosta 12 18 30 1,5 3057
normalna 16 14 30 2 6088
trudna 20 10 30 2,5 90 115
bardzo trudna 30 8 38 3 120144

MISTRZ GRY
Rodzaj sesji Minimalna ilość postów Możliwa dodatkowa ilość postów Maksymalna ilość postów Ilość PU za jeden dodatkowy post Minimalna ilość PU do zdobyciaMaksymalna ilość PU do zdobycia
prosta 12 18 30 1,5 45 72
normalna 16 14 30 2 90 118
trudna20 10 30 2,5 135 160
bardzo trudna 30 8 38 3 180 204





Sesja grupowa:

GRACZ
Rodzaj sesji Minimalna ilość postów Możliwa dodatkowa ilość postów Maksymalna ilość postów Ilość PU za jeden dodatkowy post Minimalna ilość PU do zdobycia Maksymalna ilość PU do zdobycia
prosta 18 20 38 1,5 4575
normalna 20 15 35 2 90120
trudna 30 10 40 2,5 135 160
bardzo trudna 45 10 55 3 180210

MISTRZ GRY
Rodzaj sesji Minimalna ilość postów Możliwa dodatkowa ilość postów Maksymalna ilość postów Ilość PU za jeden dodatkowy post Minimalna ilość PU do zdobycia Możliwa ilość PU do zdobycia
prosta 18 20 38 1,5 5585
normalna 20 15 35 2 110140
trudna 30 10 40 2,5 165 190
bardzo trudna 45 10 55 3 220250


Uwaga!

- Przykład: Wynagrodzenie dla gracza, który pomyślnie wykonał sesję prostą na 20 postów wynosi 42 PU (30 bazowych PU + 12 PU z dodatkowych postów (8 postów dodatkowych * 1,5 PU))

- Dodatkowy post brany jest pod uwagę tylko wtedy, gdy jego długość nie jest mniejsza niż 15 linijek. Oczywiście zastrzegamy sobie prawo do nie uznania dodatkowych postów, gdy fabuła jest naciągana na siłę.


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

#3 2013-07-09 21:15:03

 Katsuro

Administrator

5259823
Call me!
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2009-09-05
Posty: 3711
Multikonta: Mamoru [NPC]
WWW

Re: Sesje

PORADNIK MISTRZA GRY



ZASADY POSTĘPOWANIA:
     Bardzo ważną rzeczą jest, żeby zapoznać się z tym tematem przed rozpoczęciem pierwszej sesji. Zawiera on wiele przydatnych wskazówek i rozwiewa wiele wątpliwości. Wszystkie porady gracz powinien traktować na poważnie i stosować się do nich, ponieważ dzięki temu każda sesja stanie się bardzo ciekawa i wciągająca.

MG nie powinien...


- ...mieć wpływu na zachowania i reakcje postaci prowadzonych przez graczy. To jedynie od użytkownika zależy czy jest przerażony, zadowolony czy smutny na dany widok. MG nie powinien też decydować, w którą stronę podąża postać i czy w ogóle jest zainteresowana konkretnym zleceniem czy przygodą. Nie oznacza to jednak, że np. gdy jego serce przebije kunai ten w dalszym ciągu będzie z uśmiechem na ustach kontynuował walkę. Gracz w dalszym ciągu podlega wydarzeniom jakie tworzy MG i w takim wypadku pozostaje mu tylko zadecydować, w jaki sposób zareaguje. W przypadku obrażeń należy uwzględnić takie czynniki jak emocje oraz wytrzymałość.

- ...sugerować własnych rozwiązań i przebiegów przygody w niefabularny sposób. Każdy gracz ma własny rozum oraz wolę i to on decyduje jak postąpi w danym momencie. Owszem, można mu sugerować pewne rozwiązania, jeżeli za bardzo oddala się od głównego celu, jednak nie w bezpośredni sposób. Nie może być tak, że nieokreślony głos mówi mu jak ma postępować. Wszystko powinno odbywać się w sposób fabularny, czy to przez pojawienie się nowego pomocnika, czy przez nagłą zmianę pogody, zależy od kreatywności MG.

- ...ograniczać się do minimalnej ilości postów w sesji. Nie ma sensu numerować postów (1/15 czy 1/20), bo nie można z góry zakładać rychłego końca, przecież istnieje prawdopodobieństwo, że gracz nie zdoła ukończyć misji w jednym kawałku. Minimalna długość sesji powinna być traktowana jako nagroda za bezbłędne pokonywanie przeszkód, które na drodze wojownika stawia prowadzący. Każdy ma prawo popełniać błędy, a przecież gracz nie potrafi czytać w myślach MG i często postępuje w inny sposób niż się tego spodziewał. To normalne.

- ...kierować się sympatią czy antypatią do graczy. Nie ma prawa zabić kogoś tylko dlatego, że mu się nie podoba. Tak samo nie może oszczędzić osobnika, który popełnił fatalny błąd, a jest jego znajomym/przyjacielem. Powinien pozostać obiektywnym sędzią, niezależnie od sytuacji.

- ...ustalać przebiegu sesji z graczem. Sesja ma stanowić wyzwanie i prawdziwą przygodę, a nie przypominać grę aktorską według scenariusza kiepskiej telenoweli, której jedynym celem jest pozyskanie jak największej nagrody. Nie można ułatwiać zadania graczom, szczególnie jeśli swoim postępowaniem na to nie zasługują. Jeżeli nagrody zależałyby od samej ilości postów, sesje byłyby niepotrzebne. Podczas takiej przygody zarówno gracz jak i MG muszą się czymś wykazać.

- ...edytować postów po odpowiedzi gracza. Każdy, nawet najmniejszy wyraz, może, a nawet powinien, mieć wpływ na postępowanie gracza i przyszły przebieg sesji. Poza tym wszystkie sporne sytuacje staną się niemożliwe do wyjaśnienia jeżeli pojawi się podejrzenie zmiany istotnych informacji.

- ...z góry zakładać powodzenia przygody. Nie zawsze wszystko idzie gładko, nie wszystko też da się przewidzieć. Zwłaszcza, że sesja ma być wyzwaniem, która musi być wymagająca, by dostarczyć graczowi satysfakcję z jej wykonania i dumę z zasłużenie zdobytej nagrody. Po za tym gracz ma pełne prawo wybrać sobie poziom zadania, któremu nie ma szans podołać.

- ...ograniczać kreatywności gracza. Jeżeli ten przyjął misję pościgową, a zamiast ścigać przeciwnika postanawia urządzić sobie drzemkę, to ma do tego pełne prawo. Najwyżej misja, w której bierze udział, rozciągnie się na większą ilość postów lub zakończy niepowodzeniem.

- ...przez dłuższy czas nie odpowiadać na posty gracza bez wcześniejszego uprzedzenia. W takim przypadku gracz może poprosić o zmianę prowadzącego, a to doprowadzi do tego, że MG nie otrzyma żądnej nagrody- tylko jego następca.

- ...wykorzystywać postaci i fabuły graczy nie uczestniczących w sesji bez uprzedniego poinformowania zainteresowanych. Jeżeli MG zechce się posłużyć inną postacią i wcielić ją do prowadzonego przez siebie wydarzenia, powinien o tym poinformować jej właściciela i dać czas na reakcję. Postawienie gracza przed faktem dokonanym, na który nie miał wpływu, nie może mieć miejsca.

- ...ograniczać się do prowadzenia sesji tylko wybranemu graczowi lub grupie graczy. Nagroda zawsze jest taka sama, a prowadzącego przed przestojami chroni mechanika. Poza tym każdy kto trzyma się tej zasady przyczynia się, świadomie lub nie, do zwiększenia aktywności na forum. Gracz, który nie może znaleźć MG szybko znudzi się czekaniem i więcej nie zawita na NCW.

MG powinien...


- ...być świetnie zapoznany z fabułą forum oraz realiami świata Naruto. Nie może być tak, że znikąd pojawiają się postacie zupełnie niezwiązane z jednym i drugim, albo, co gorsza, połączone z jednym i drugim jak np. mieszkaniec Konohy, który używa dziwnej magii żeby przyzywać gobliny.

- ...skontaktować się z graczem przed rozpoczęciem sesji i zapytać o jego preferencje odnośnie przygody. Wykonujący powinien wybrać poziom sesji oraz czy fabuła ma być specjalnie powiązana z historią postaci, czy ma stanowić jej kolejny, mniej znaczący, epizod. Powinien także zapoznać się z kartą postaci gracza oraz jej prologiem.

- ...przejrzeć kilka poprzednich postów gracza, aby wczuć się w atmosferę jaka otaczała w ostatnim czasie postać i dostosować do tego sesje. Oczywistym jest, że sesja nie może zacząć się na skraju lasu, jeśli gracz wcześniej opisywał jak zasnął w jego środku.

- ...mieć przygotowany luźny szkic sesji z jasno określonym celem. Gracz ma spory wpływ na przebieg sesji, dlatego nie da się wszystkiego zaplanować. Nie powinien być też przez cały czas prowadzony za rączkę, aby wszystko szło po myśli prowadzącego. Jednak sesja powinna mieć również cel, do którego postać powinna dążyć i który pozostaje niezmienny do końca (chyba, że szkic zakłada zmianę celu, jeszcze przed rozpoczęciem sesji).

- ...przed rozpoczęciem sesji ukształtować ewentualnych przeciwników i ich umiejętności. Nie powinno być tak, że tworzy ich charakter i zdolności w celu ułatwienia, bądź utrudnienia przygód gracza na podstawie bieżących wydarzeń w przygodzie.

- ...przestrzegać mechaniki i systemów panujących na forum. Nie powinien wymyślać sobie własnych technik i umiejętności. Wyjątek stanowi uprzednia konsultacja z administracją, jednak dotyczy to tylko przypadków skrajnych.

- ...dostosowywać poziom sesji do wyboru gracza, a nie jego umiejętność. Jeżeli postać mistrzowska nie chce się za bardzo wysilać i pragnie się udać na sesje prostą to może to zrobić i nie powinno się to zbytnio różnić od przygody jaką dostał gracz świeżo po akademii.

- ...zwracać uwagę na styl i jakość postów pisanych przez graczy i w sytuacjach spornych wykorzystywać to na ich korzyść, bądź niekorzyść. Ninja posiadający niebywałe zdolności również może popełnić błąd, tak samo jak świeżak może pokonać silniejszego oponenta przy pomocy innych, posiadanych walorów.

- ...prowadzić ciekawą i interesującą przygodę, która jest powiązana z fabułą i w jakimś stopniu na nią wpływa. Sesja powinna tworzyć ciekawą historię, która pozwoli zainteresowanemu nią cieszyć się. Przygoda wcale nie musi być nastawiona na ostateczny pojedynek z najsilniejszym wrogiem, gdzie gracz zostaje poddany istnym torturom, walcząc do wyczerpania chakry. Sesja może być zarówno zagadką kryminalną, w której należy rozwiązać jakąś zagadkę, jak i zadaniem wymagającym od wojownika zdolności dyplomatycznych lub taktycznych. Jedno jest pewne: Mistrz Gry powinien robić coś ambitnego, coś po czym gracz będzie "nasycony" dobrą grą.

MG może...


- ...zwiększyć bądź zmniejszyć nagrodę gracza w zależności od tego jak spisywał się podczas sesji. Wymaga to jednak wcześniejszej konsultacji z administracją. Dotyczy to przypadków, w których gracz ledwo wypełnia minimum ilości tekstu, a przy tym treść pozostawia wiele do życzenia lub sytuacji zupełnie przeciwnych. Osoby starające się, żeby każda linijka była sensowna i po prostu dobrze napisana powinny otrzymać stosowne wynagrodzenie za wytrwałość.

- ...zwiększyć lub zmniejszyć umiejętności gracza w zależności od jakości posta. Tak samo jak w przypadku opisanym wyżej. Osoba, która pisze słabo może mieć duże problemy podczas sesji, nawet jeśli jej postać odznacza się sporymi zdolnościami bojowymi. Analogicznie ninja posiadający niewielkie zdolności, dzięki swojej wytrwałości, może pokonać silniejszego osobnika.

- ...pokazać postaciom graczy techniki oraz KG rożnych klanów, których wcześniej nie widzieli i umożliwić im wpisanie ich do pamiętnika. Oczywiście wszystkie informacje muszą być odpowiednio przedstawione i nie mogą odbiegać od mechaniki forum.

- ...zabić, bądź zranić i wywołać tym trwałe kalectwo postaci gracza poprzez wydarzenia i osoby występujące w sesji. Wszystko jednak powinno zależeć od tego czy gracz odpowiednio dobrał poziom trwającej przygody oraz czy swoim fabularnym zachowaniem (lub poziomem postów) nie spowodował poważnych konsekwencji umożliwiających podjęcie przez MG tak radykalnych środków.

- ...zdecydować czy ruchy gracza odniosły powodzenie oraz czy miał szansę na wykonanie ukrytych posunięć. Pod uwagę należy brać różnice siły przeciwników, jakość pisanych postów oraz czynniki zewnętrzne, np. pogodę.

- ...konsultować się z administracją w przypadku użycia przez postać gracza zdolności, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że nie zostały przez niego opanowane. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku statystyk oraz ekwipunku. MG otrzyma odpowiedź, która jedynie określi czy podejrzany posiada wątpliwą umiejętność i nic poza tym.

- ...zdecydować o powodzeniu bądź niepowodzeniu gracza uczestniczącego w sesji. W przypadku niepowodzenia nagroda dla prowadzącego zależeć będzie od długości przygody, poziomu jej przygotowania oraz staranności napisanych postów. Wykonujący nie otrzymuje żadnej nagrody. Wyjątek stanowią sesje długie, w których gracz ewidentnie się starał i oprócz braków w zdolnościach lub źle ocenionej sytuacji, nie można mu nic zarzucić.

- ...wykorzystywać wszelkie wady i obrażenia oraz nietypowe elementy ubioru postaci, nabyte w wyniku jej życia fabularnego.



SIŁA PRZECIWNIKÓW:
     Tylko i wyłącznie od MG zależy jacy przeciwnicy występują w sesji. Mogą to być ludzie, zwierzęta, summony dosłownie wszystko utrzymane w realiach Naruto. Może też się zdarzyć tak, że sesja nie wymaga pokonania żadnego przeciwnika, bo wszystko pozostaje w kwestii prowadzącego. Ważne jest, by odpowiednio dobrać oponentów do przygody. W zależności od typu sesji, jaka została wybrana przez wykonującego. Poniżej podane są maksymalne zdolności przeciwników możliwych do spotkania w danym rodzaju przygody. Nie zawsze trzeba, a nawet nie powinno się, wykorzystywać wszystkich możliwości.

SESJA PROSTA

STATYSTYKI: od 60 do 240 punktów
ŻYWIOŁY: brak
SPECJALIZACJE: brak
STYLE WALKI: brak
PROFESJE: brak
JUTSU: brak
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: brak
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: brak
KG/UMIEJĘTNOŚCI SPECJALNE: brak

SESJA NORMALNA

STATYSTYKI: od 250 do 600 punktów
ŻYWIOŁY: jeden
SPECJALIZACJE: jedna
STYLE WALKI: jeden
PROFESJE: jedna
JUTSU: wszystkie do rangi B, w skrajnych przypadkach jedno jutsu rangi A
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: trzy + jedna z zakresu profesji
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: brak
KG/UMIEJĘTNOŚCI SPECJALNE: do trzeciego poziomu włącznie

SESJA TRUDNA

STATYSTYKI: od 600 do 1.000 punktów
ŻYWIOŁY: dwa
SPECJALIZACJE: dwie
STYLE WALKI: dwa
PROFESJE: jedna
JUTSU: wszystkie do rangi B, trzy do rangi A i jedno rangi S
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: do dziesięciu (w tym z zakresu profesji)
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: pierwszy poziom (w przypadku bram do trzeciego)
KG/UMIEJĘTNOŚCI SPECJALNE: do piątego poziomu włącznie

SESJA BARDZO TRUDNA

STATYSTYKI: od 800 do 1.400 punktów
ŻYWIOŁY: trzy
SPECJALIZACJE: trzy
STYLE WALKI: trzy
PROFESJE: dwie
JUTSU: wszystkie do rangi A, 4 do rangi S
UMIEJĘTNOŚCI ZWYKŁE: dowolna ilość (również z zakresu profesji)
UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE: maksymalny poziom
KG/UMIEJĘTNOŚCI SPECJALNE: maksymalny poziom

PRZYGOTOWANIE SESJI:
     Mistrz Gry powinien zapracować na swoją nagrodę starannie przygotowując fabułę dla wykonującego. Już w pierwszym poście, używając tagu hide, powinien zawrzeć informacje, które posłużą do dalszego postępu w przygodzie oraz umożliwią zweryfikowanie administracji tego czy wykonujący osiągnął postawiony przed nim cel. Pomoże to również (niestety niecałkowicie) w wyeliminowaniu celowego, szybszego zakończenia sesji, a tym samym zmiany celu, do którego nie udało się dojść graczowi. MG na początku powinien zawrzeć takie informacje jak:

KRÓTKA FABUŁA - notatka obrazująca z czym gracz będzie miał do czynienia
CEL - kiedy będzie można uznać, że sesja się pomyślnie skończyła
KP POSTACI - na taką kartę powinny składać się informacje o wyglądzie (wiek, wzrost, budowa, ubiór), charakterze oraz zdolnościach

Uwaga!
     Obowiązuje całkowity zakaz edycji pierwszego posta MG. Edytować można go jedynie pod warunkiem skonsultowania tego z administracją. Każda inna traktowana jest jako wykroczenie i skutkować będzie utratą nagrody dla przeprowadzającego. Nagminne łamanie tej zasady uniemożliwi delikwentowi prowadzenie dalszych sesji.

ZAKOŃCZENIE:
     Po zakończeniu sesji lub w przypadku przerwania jej z powodu niepomyślnego wyniku Mistrz Gry ma obowiązek sporządzić raport z wydarzeń w tym temacie. Dodatkowo, jeżeli według niego zachodzi taka potrzeba, może zgłosić do administracji chęć wynagrodzenia uczestnika/uczestników za jego/ich sposób pisania postów, by następnie umieścić tę informację w powyższym wątku.

PRZYZNAWANIE PR:
     Mistrz Gry ma obowiązek, na podstawie dokonań postaci podczas sesji, określić ilość PR jaka zostaje dodana lub odjęte klanowi/organizacji. Jeżeli dokonania wojownika są wyraźnie szkodliwe dla zrzeszenia, z którego pochodzi, należy ustalić ujemną wartość, jeżeli przyczyniają się do wzrostu poparcia - dodatnią, a jeżeli misja w ogóle nie miała wpływu na otoczenie, np. poprzez szybkie niepowodzenie, nie należy przyznawać żadnych punktów. Ostatnia opcja to sytuacja skrajna, ponieważ większość działań postaci odbija się echem w środowisku ninja i nie tylko. MG, na podstawie widełek opisanych w temacie rodzaje sesji, powinien wybrać odpowiednią wartość i umieścić ją w wynagrodzeniach za sesje.


http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Odwiedzaj codziennie Ogłoszenia i Recepcję - bądź na bieżąco z wszystkimi zmianami na forum.
http://i.imgur.com/diz8u3N.png - Nowy projekt: Mage Guild Wars!
http://i.imgur.com/CoOg5C9.png - Masz pytania? Zajrzyj do Poradników, prawdopodobnie tam znajdziesz odpowiedzi na większość niejasności.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
PHW PPV King of the Ring noclegi w Dębkach kołdra amz budowniczy365.pl